Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Kırklar'ın Cemi'nde

İrene Melikoff

Kırklar'ın Cemi'nde Sözleri ve Alıntıları

Kırklar'ın Cemi'nde sözleri ve alıntılarını, Kırklar'ın Cemi'nde kitap alıntılarını, Kırklar'ın Cemi'nde en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Zat-ı Hak, Tanrı'nın zatı; Mazhar-ı Hak, Ali'nin Şah İsmail
''Pençe-i Al-i aba,'' Beş kişidir Muhammed ,Ali ,Hasan,Hüseyin,Fatma
Reklam
İnsan alemi kendinde taşıyan küçük bir evrendir.
İnsan Tanrı olmadadır ve din, artık Tanrı'nın değil, üstünlüğü ele geçirmiş olan insanın dinidir.
Sayfa 122Kitabı okudu
"Sen kimsin, ben kimim ?" "Sen Yaradansin ,ben yaradilan !
Talip ve layık olan herhangi bir insan Bektaşi olabilir. Fakat Alevi doğmamış biri sonradan Alevi olamaz.
Sayfa 55 - Demos YayınlarıKitabı okudu
Reklam
''Bu yol kıldan ince kılıçtan keskincedir ve sırat köprüsüdür '' ''Girme ,girme; dönme ,dönme (girdikten sonra eline diline beline sahip ol ''
Kerbela olayının anılması, Hüseyn'in ölümü, her zaman bir göz­ yaşı sebebi ise de, Pir Sultan'ın anısı Anadolu halkına, hemen hemen on beş yüzyıl önce Fırat kıyılarında susuzluktan ölen uzak kurbanlar­dan daha yakın durmadadır. Pir Sultan, güncelleşerek yeniden yaşam bulmuş bir Hüseyn olmada, tanrılaşmış kahramanlara yakın -hatta ya­şamı ile onları da aşan- Hüseyn'in yerini almaya doğru gitmektedir.
Sayfa 83 - Demos YayınlarıKitabı okudu
Düzenli bir tarikat oluşturdukları kent çevrelerinde yerleşik bir yaşama geçen Bektaşiler, aydın seçkinler arasında yer alırlarken, Anadolu köylerinde bir köşeye atılıp kalmış Aleviler, yüzyıllarca, az ya da çok, eğitimsiz kaldılar . Günümüzde Aleviler artık aydınlığa çıkmadadırlar. Onlara, ay­dınlar , üniversite üyeleri, yazarlar , siyaset adamları arasında, her çevrede rastlanıyor . Yalnız hedefleri değişmemiştir: Onlar, hoşgörülü ve ilerlemelere açık; özgürlüklerden ve demokrasiden yanadır ve Atatürk'ün laik devlet görüşüne bağlıdırlar.
Sayfa 66 - Demos YayınlarıKitabı okudu
Alevi-Bektaşi felsefesinin özü..
"Hoşgörü, kural-dışılık, dinler üstülük ve insan severlik, Bektaşi-Alevi felsefesinin temelidir."
Sayfa 35 - Demos YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Başta, Bektaşilerin temel ilkeleri olan üç yasak: Eline, diline ve beline uyarısı. Bektaşilik yoluna girmek isteyen "talib", eline, diline, beline sa­hip olmakla yükümlüdür. Bu, Alevilerin de ahlak ilkelerinin temelidir. Bu üç yasak, Maniheizm'in temel kuralı olan ve St. Augustin'in tartıştığı Üç Mühür'le karşılaştırılabilir. Bu üçü, Orta Asya' da "Mani" inançlı Türklerin üç ilkesi -üç tamga-, olmuştur.
Sayfa 22 - Demos YayınlarıKitabı okudu
Bu hedef değil, tarihsel sorumluluktur. Yine ne isek oyuz.
''Düzenli bir tarikat oluşturdukları kent çevrelerinde yerleşik bir yaşama geçen Bektaşiler, aydın seçkinler arasında yer alırlarken, Anadolu köylerinde bir köşeye atılıp kalmış Aleviler, yüzyıllarca, az ya da çok, eğitimsiz kaldılar. Günümüzde Aleviler artık aydınlığa çıkmaktadırlar. Onlara, ay­dınlar, üniversite üyeleri, yazarlar, siyaset adamları arasında, her çevrede rastlanıyor. Yalnız hedefleri değişmemiştir: Onlar, hoşgörülü ve ilerlemelere açık; özgürlüklerden ve demokrasiden yanadır ve Atatürk'ün laik devlet görüşüne bağlıdırlar.''
Şeyh Bedreddin, Deliorman'ı başkaldırısının mer­kezi yapmış bulunuyordu: birçok taraftarını barındıran ve Türklerin verdiği adla, Ağaç Denizi denen Deliorman 'ı yurt tutmuştu.
Sayfa 97 - Demos YayınlarıKitabı okudu
41 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.