Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Kirlilik Kavramı ve Aleviliğin Asimilasyonu

Mevlüt Özben

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Her belirgin kötülüğün ve olumsuzluğun arkasında suçlanmaya layık bir fail vardır.
Sayfa 84 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
Yahudilerde etli ve sütlü yemekler için neden ayrı yemek takımlarının kullanıldığını Hatta aynı masada dahi bu yemeklerin birlikte yenmediğini rahatlıkla anlamış oluruz. Hayvanın eti ve sütü aynı nitelikte ürünler değildir; et ölmüş bir hayvandan gelirken, süt yaşayan hayvanın bebeğini beslenen besindir ve en önemlisi sembolik olarak et anneyi süt ise bebeği temsil eder. Bu anlamda, ensest yasağının da bir sonucu olacak şekilde, etli ve sütlü bir arada tüketilmez.
Reklam
Kendi hayatımıza değer verme yeteneğine sahip bir varlık (kişi) olmanın bir gereği olarak bizim gibi olmayanların hayatına değer vermemekle yaşama ahlaksal bir değer kazandırma şansını da yitiriveririz. Oysa insan olarak ortaklaşa sahip olduğumuz şey, referanslarımız farklı olsa da kendi hayatımıza ve başkalarının hayatına değer verebilme kapasitemizdir.
Pek çok duygu başkalarıyla etkileşime girmek yoluyla toplumsal bir bağlam içerisinde üretilir. Bu bağlamda duygular, toplumsal ve kültürel süreçler yoluyla biçimlendirilen, duyumsanan ve yorumlanan olgulardır.
Yukarıda da ifade etmeye çalıştığımız gibi dışarı atılan bedensel atıklar ve salgılar çürümüşlüğün ve kokuşmuşluğun göstergesi olarak kovulduğu bedeni değil, yöneldiği şeyi de iğrenilenin bir parçası yapar ve kirletir.
Sosyal psikologlar, bize benzemeyenler karşısında duyulan tiksinti, antipati ve korkuya çocuklarda rastlanmadığını ortaya koymuşlardır. Buradan şu sonuç çıkıyor: Bize benzemeyenlere karşı duyduğumuz tiksinti, antipati veya korku, toplumsallaşma süreci ile edinmiş olduğumuz ve sosyal etkileşim süreçleri ile yeniden şekil verdiğimiz bir tepkidir.
Reklam
Kirliliğin bir söylem pratiği olarak, yaşam deneyimlerinden çıkarılan biyolojik bir değere dönüştürülmesi üzerinden tanımlamak istediğimiz Alevi bedeni, kendisini kuran talepleri dolayımında baskın bir biçimde ahlaki iken, kendisini tanımlayan dışsal söylemlerin bir bileşkesi olarak kültürel ve siyasi bir bedendir.
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.