Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Rousseau, Kant ve Hegel'den Foucault ve Derrida'ya

Kıta Avrupası Felsefesine Giriş

David West

Kıta Avrupası Felsefesine Giriş Sözleri ve Alıntıları

Kıta Avrupası Felsefesine Giriş sözleri ve alıntılarını, Kıta Avrupası Felsefesine Giriş kitap alıntılarını, Kıta Avrupası Felsefesine Giriş en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kant’ın ‘eleştirel felsefesi’ insani bilgi ve tecrübenin sınırlarıyla temel teşkil eden yapısını ortaya koymaya çalışır ki bu, insan aklının felsefi ya da metafiziksel sorularla olan ilişkisi içinde yüz yüze geldiği ikilemi yansıttığı için at baştan beri hem olumsuz hem de olumlu niyetler içeren bir projedir.
Bastırılmış iç doğanın modern hayatta en yakıcı bir biçimde patlaması tehlikesi, hep söz konusudur.
Reklam
Bilimsel aklın, insanlığın kendisine ilişkin bilgisini de içerecek şekilde yayılımı, ‘kendi kendini kurban etme’ pahasına, insanlığımızı yitirmemiz karşılığında olur.
Ahlaki bir eylem bireyin belli bir çıkarı ya da arzusunun değil de, yalnızca doğru olanı yapma niyetinin sonucu olmalıdır.
Felsefî bilgi mutlaktır, çünkü o başka içsel çelişki ya da eksikliği olmayan bir bilinç formudur: ‘Son durak, bilginin kendi ötesine gitmeye zorlanmadığı, onun Kendi yerini bulduğu, kavramın nesneye ve nesnenin kavrama tekabül ettiği noktadadır.
HEGEL
Ben-bilinci bir kez, başka türlü geçerli olan ödevleri boşluğa ve kendisini de irâdenin sınırsız içselliğine indirgeyince, ya kendi ilkesini mutlak evrensel ilke yapma ya da aynı şekilde, özel tikellikten ibaret kendi irâdesini, onu kendi ilkesi olarak almak ve eylemleri yoluyla gerçekleştirmek suretiyle, evrensel olanın üstüne çıkarma potansiyalitesi hâline gelir, eşdeyişle, potansiyel olarak kötü olur.
Sayfa 56 - Paradigma - Hegelci Sentez
Reklam
Kitle için üretilen eğlencenin mutlak bayağılığıyla, (...) çağdaş Batı toplumu, devrim ihtilalini ortadan kaldırdıktan başka, gerçek muhalefeti ya boğar ya da marjinalleştirir.
Kamuoyu, devlet ve medya tarafından ayarlanan ve yola getirilen bir şey, sadece egemen düzenin bir yansımasıdır. O, artık bağımsız bir eleştiri ya da muhalefet kaynağı değildir.
Sartre
Bilincin kendisi için’i, sürekli olarak projelerini gerçekleştirmeye, gerçekte kendisi için bir amaç olarak benimsediği şey olmaya ve böylelikle de, bir kendinde-kendisi için haline gelmeye çalışır. Bununla birlikte, o bu tamamlanmışlık haline, olumsuzluk ya da ‘hiçlik’ olarak-bundan sonraki henüz gerçekleşmemiş imkanların yansıtılması olarak- her neyse o olmaktan çıkmaksızın erişemez.”
Bir düşünme tarzı içindeki gerilimler, yeni düşünme tarzının da kendine özgü gerilimleri olacak olmakla birlikte, daha doyurucu bir düşünme tarzına geçişte bertaraf edilir.
204 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.