Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Korku ve Titreme

Soren Kierkegaard

Korku ve Titreme Gönderileri

Korku ve Titreme kitaplarını, Korku ve Titreme sözleri ve alıntılarını, Korku ve Titreme yazarlarını, Korku ve Titreme yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İbrahim inanmıştı ve şüphe etmiyordu. O, akıl olmaz olana inanmıştı ve o yaşlı adam inancı uğruna orada, yanında biricik oğluyla doğruldu fakat şüphe etmedi. Kaygıyla sağa sola bakmadı. Herhangi bir ağıt da yakmış değildi. Biliyordu ki onu sınayan Tanrı'ydı. Biliyordu ki bu, ondan istenecek en zor kurbandı ve yine biliyordu ki Tanrı, dilediğinde hiçbir kurban zor olamazdı. İbrahim inanmamış olsaydı eleminden donuklaşırdı şüphesiz. Tanrı'nın dileğini yerine getirmeye memur edildiğini anlamaz, buna bir gençlik hülyası der, güler geçerdi fakat o inanmıştı. Demek ki gençti. Hep en iyisi için umut taşıyan dünyadan yaş alır. Hep en kötüsüne hazır olan çabucak çöker ama inanan, daimi bir gençlik sürer. Öyleyse methedilsin bu öykü…
Bulurlar efendim
Boileau'nun dediği gibi; "un sot trouve toujours un plus sot, qui l'admire" ("bir aptal daima kendisine hayran olacak daha aptal birini bulur")
Reklam
unutalım; çünkü bu güne dönüştürülemeyen bir geçmiş hatırlanmaya değmez.
Benim burada İbrahim'in hikayesini anlatmaktan kastım, orada yatan diyalektiği bir "problemata" olarak gün ışığına çıkarmak, imanın ne korkunç bir paradoks olduğunu göstermek; bir cinayeti kutsal yapmayı ve Tanrıyı hoşnut kılan bir harekete dönüştürmeyi başaran bir paradoks, İshak'ı İbrahim'e geri veren bir paradoks, o hiçbir düşünce tarzıyla kavranılamaz, zira iman düşüncenin tam bıraktığı yerden başlar.
Sayfa 75
200 syf.
·
Puan vermedi
·
110 günde okudu
15 Aralık'tan bu yana kaybedip dün bulup bir buçuk saatte bitirdiğim kitap oldu. Yazar teolojik felsefeyle "imân 'kavramının ne kadar önemli olduğunu farklı boyutlarla öne sermiş.İyi okumalar.
Korku ve Titreme
Korku ve TitremeSoren Kierkegaard · Araf Yayınları · 20131,704 okunma
... Çünkü iman aklın bittiği yerde başlar.
Sayfa 101Kitabı okudu
Reklam
İmân kalbin şimdiki eğilimi değil, varoluşun paradoksudur.
Derin ruhlar asla kendilerini unutmazlar ve asla olduklarından başka bir şey hâline gelemezler.
İnsan yığınları, dünyevi zevkler ve üzüntüler içinde yaşarlar...
...Herkesin aynı biçimde imanda durması en iyisi olmaz mıydı? Ve herkesin daha ileri gitmek istemesi rahatsız edici değil midir? Bugünlerde insanlar, aslında çeşitli şekillerde ilan edildiği gibi sevgide durmayacaklarsa, nereye gidiyorlar? Dünyevi bilgeliğe, dar kafalı hesaplara, değersizliğe, ıstıraba ve insanın ilahi kökenini kuşkuda bırakana mı? İmanda durmak daha iyi olmaz mıydı? Ve imanda duranın düşmemek için daha dikkatli olması gerekmez miydi?
Reklam
Her aptal kendisine hayran olacak daha aptal birini bulur.
Bütün dünyaya karşı savaş vermek teselli edicidir ama kendine karşı savaşmak dehşet vericidir.
Sayfa 144
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.