Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Giriş, Metin Çeviri ve Dizinler 1. Cilt

Kratylos

Platon (Eflatun)

Kratylos Gönderileri

Kratylos kitaplarını, Kratylos sözleri ve alıntılarını, Kratylos yazarlarını, Kratylos yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
236 syf.
·
Puan vermedi
·
4 saatte okudu
İçinden çıkmadığımız 'dil'
Kratylos diyaloğunu ilk okuyuşum degıl ama sanki ilk defa okumuş gibiyim. Niye derseniz? Muthiş bir çeviri olmuş çünkü , okuması aşırı keyif veriyor okuyucusuna. Eğer farklı bir çeviriden okumuşsanız bir de bu çeviriden okumanızı tavsiye ederim:) Gelelim diyaloğun konusuna, konu 'ad' tartışması. Adlandırmalarımız doğal mıdır yoksa uylaşımsal/uzlaşımsal mıdır? Sokrates her iki görüşü de masaya yatırarak inceliyor. Dil tartışmlarının mihenk taşı olması hasebiyle her okuma da diyaloğun farklı bir tarafı daha çok dikkatinizi çekiyor. Okumak isteyenlere keyifli okumalar dilerim:)))
Kratylos
Kratylos
Erman Gören
Erman Gören
Kratylos
KratylosPlaton (Eflatun) · Dergâh Yayınları · 2016260 okunma
SOKRATES: Öyleyse, o daima geçip gitmekteyse, ilkin buyken, sonra şu oluyorsa, onun kendisine doğru bir şekilde hitap etmemiz mümkün müdür? Ya da zorunlu olarak aynı anda tam biz konuşurken hemen kendisinden başka bir şey haline geliyor ve hareketine devam edip artık biraz önce olduğu halinde kalmıyor mu? KRATYLOS: Zorunlu olarak.
Sayfa 204 - DergahKitabı okudu
Reklam
HERMOGENES: Zeus adına, ben de öyle sanmıyorum. Ancak Hesiodos'un şu sözleri bana güzel görünüyor: "Azın üstüne az da koysan, işe yarar." Öyleyse sen az bir şey de yapsan, daha fazlasını yapmış gibi olacaksın, usanma, ancak hem borçlu olduğun Sokrates'e hem de bana bir hayırseverlik yap bari.
Sayfa 171 - DergahKitabı okudu
SOKRATES: Herakleitos "her şey diğerinin yerini alır, hiçbir şey yerinde durmaz" diyor ya, tıpkı var olanları bir nehrin akışına benzeterek "aym nehre iki kez girilmez" dediği gibi.
Sayfa 101 - DergahKitabı okudu
HERMOGENES: Bana da öyle geliyor ki, ey Sokrates, bu konuda oyum tam da seninle aynıdır. Peki, o zaman "kahraman" (hêrôs) nedir? SOKRATES: Aklın bunu alması pek de zor değil. Onların adı pek az değişme uğramıştır, onun kökeninin "aşk" (erős) olduğu açıktır.
Sayfa 91 - DergahKitabı okudu
eski bir atasözü der ki, zordur güzel şeyleri öğrenmeyi başarmak
Sayfa 51 - DergahKitabı okudu
Reklam
Sokrates müzakereyi şüpheci bir çizgiye taşıyarak, adın adlandırdığı nesneye, tam anlamıyla karşılık gelemeyeceği, hakikate giden yolun güvenli olmadığı konusundaki fikirlerini iki ana savla ortaya koyar: 1.Ad/yasa-koyucu hakikati bilmez, 2 .ayrıca Kratylos'un anlattığı gibi bir tutarlığı koruyamaz.
Sayfa 38 - DergahKitabı okudu
Zira hepsinin en belalısı kendi kendini aldatmaktır. Aldatanın azıcık bile uzakta olmaması, ancak daima yanı başımızda olması ne kadar da korkunç, değil mi?
Sayfa 173Kitabı okudu
"(...) bundan ötürü korkaklık ruhun en aşırı ve en büyük prangasıdır/kösteğidir."
Sayfa 139 - Dergâh YayınlarıKitabı okudu
Reklam
"Eski bir atasözü der ki, zordur güzel şeyleri öğrenmeyi başarmak."
Sayfa 53 - Dergâh YayınlarıKitabı okudu
"... Zeus şahidimdir ki, hepten kötü insanların bulunduğuna, hem de pek çok bulunduğuna yetecek kadar tecrübem var."
"Zordur güzel şeyleri öğrenmeyi başarmak."
Sayfa 51 - Dergah YayınlarıKitabı okudu
"Zira sen hala gençsin ve en güzel çağındasın."
Sayfa 207 - Dergah YayınlarıKitabı okudu
181 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.