Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Küfür Etmenin Kısa Tarihi

Melissa Mohr

Küfür Etmenin Kısa Tarihi Gönderileri

Küfür Etmenin Kısa Tarihi kitaplarını, Küfür Etmenin Kısa Tarihi sözleri ve alıntılarını, Küfür Etmenin Kısa Tarihi yazarlarını, Küfür Etmenin Kısa Tarihi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Küfretme çoğunlukla cehaletle ilişkilendirilir. Küfürbazlar sözel becerilerden veya kullanmak için daha başka kelimeleri düşünecek muhayyileden yoksun, eğitimsiz insanlar olarak betimlenir. Bazı ampirik açıklamalar vasıtasıyla, küfretmenin alt sınıfların alışkanlığı olduğu düşünülebilir. Tony McEnergy kayda geçmiş 8234 küfür örneğini analiz etti, daha sonra onları sınıf ölçeğine göre ayırdı. İşçi sınıfına mensup kişilerin en sık ve en galiz küfürleri kullandığı bulgusuna ulaştı."
Sayfa 236 - Aylak KitapKitabı okudu
340 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
4 günde okudu
Kitabın orijinal adı "Holy Shit", "Kutsal B.k" diye mi çevirmek lazım? Kitabın adının, içeriğini yansıtmadığını düşünüyorum. "Hristiyanlıkta Küfre Girmenin Kısa Tarihi" olmalıymış gibi geldi. Buna rağmen eğlenceli bir kitap. Batı kültürünün argo dili ve tarihi hakkında pek çok hikâyeye yer verilmiş. Kitap altı bölümden müteşekkil: "Romalı Dobralığı ile Konuşmak: Antik Roma", "Cennetteki gibi Yeryüzünde: İncil", "Tanrının Uzuvları Üzerine Yemin Etme: Ortaçağlar", "Müstehcenliğin Yükselişi: Rönesans" bu bölümlerden bazıları. Konuların çeşitli resimlerle desteklendiği kitapta, Batı kültüründe küfür etmenin tarihsel gelişimi de var. Bazı küfürler sansürlenmiş olsa da anlaşılabiliyor. Komik ve ağzı bozuk bir kitap. :)
Küfür Etmenin Kısa Tarihi
Küfür Etmenin Kısa TarihiMelissa Mohr · Aylak Kitap · 201525 okunma
Reklam
Genç bir asker II. Dünya Savaşı'ndan sonra evine ve ailesine döner. Büyükannesi orduda geçirdiği zamanın nasıl olduğunu sorar. Aslında dost ve düşman pek çok kişinin feci şekilde öldüğünü görmüş ve bunun manevi yüküyle dönmüştür. Ailesinin canını sıkmak istemediği için şöyle cevap verir: ''Arkadaşlar çok eğlenceliydi büyükanne, çok şakacıydılar''. Ailesi ''hadi o zaman bize birini anlat, ne olur'' diye ısrar eder. ''Yapamam, arkadaşlarımın ağzı çok bozuktur'' diye cevaplar. Ailesi şakalardan birini duymayı çok istemektedir ve aralarından birisi kötü bir kelimeye geldiğinde ''bip'' demesini önerir. Bunu kabul eder ve şakalardan birisini anlatır: ''Biğ bip bip bibip. Bip bip bip bip bili bibip bip. Bip bibip bip bibip, bip bip bip bip s.keyim''
Sayfa 257Kitabı okudu
Della Casa burada cinsel ilişkiden söz etmiyor. Sosyal bakımdan daha aşağıda olana ''t.şaklarınızı'' görme fırsatı vermenin, ''lütufkarlık'' işareti olduğunu anlatır.
Sayfa 186Kitabı okudu
Hill, Restorasyon döneminde şekil alan toplumu, yeminin yerini sözleşmenin aldığı, kişisel çıkarların hüküm sürdüğü ve ''saygınlık, haysiyet ve kredinin sosyal önemindeki artış nedeniyle, sözün senet haline gelmesi için kişinin bedel ödemesi'' kuralının keşfedildiği Hobbescu bir toplum olarak tanımlar. Tüm bu sebeplerle - (1) feodalizmin çöküşü, (2) kapitalizmin yükselişi, (3) idare edilemeyece sayıda yemin olması, (4) aşırı kullanımı sebebiyle müphem/kaçamak konuşmadan kaçınılması (5) Protestan Reformasyonu sonucu ortaya çıkan Tanrının manevi bedeni üzerine yapılan yeminin fiziksel olanı üzerine yaplanına göre daha az etkili olduğu fikri -insanlar dini yemin etmeyi bırakıp, sözleşmeler ve anlaşmalar yapmaya başladılar.
Sayfa 166Kitabı okudu
Reklam
Şayet kişiler yeminlerine yardımcı olmak kimseleri bulamazlarsa, kızgın demiri belirli bir mesafe taşıma, kaynayan sudan bir şeyler alma ve suya atılıp batıp batmayacağına bakma gibi yöntemleri içeren bir işkence ile yargılama usulüne tabi tutulabilirdi. İlk iki yöntemde kişinin yaraları üç gün sonra kontrol edilirdi. Şayet iyileşmeye başladıysa suçsuzluğuna, su topladıysa suçluluğuna karar verilirdi.
Sayfa 137Kitabı okudu
Hitit yasaları
Eğer bir kimse domuzla veya köpekle ilişkiye girerse öldürülür. Eğer bir erken atla yahut katırla ilişkiye girerse ceza yoktur. Ancak bu gibi kişiler kralın yanına sokulamaz ve rahip olamaz. Eğer bir dana cinsel ilişki için bir adamın üzerine tünerse öldürülür, adama dokunulmaz. Adamın yerine bir koyun kurban edilir. Eğer bir domuz cinsel ilişki için bir adamın üzerine tünerse, ceza yoktur. Eğer bir adam yabancı bir kadınla ilişkiye girerse ve ona sahip olursa, ceza yoktur.
Ben Priapus, müstehcen [obscenis] ve uygunsuz [improbis] kelimeleri kullanmaktan utanç duymazsam ölebilirim. Yalnızca bir tanrı günahsızdır, bana t.şaklarınızı olanca açıklığıyla sergilediğinizde, ben .mcığa ''.mcık'', s.ke ''s.k'' demek zorundayım.
Görülen ile söylenebilen arasındaki bu dikotomi genişledi, çünkü Roma'da müstehcenliğin dini tezahürleri vardı. Freud'a göre, en azından yirminci yüzyılın başlarında antropologlar vasıtasıyla tanınan ''geleneksel'' topluluklarda, tabuların birbiri ile zıt iki yönü vardı. Tabular temiz olmayan ve yasaklanmış şeylerdi, fakat aynı zamanda da mukaddes ve kutsaldılar. Antik Roma'da, cinsel organlar verecunda (iffet uzuvları) ve pudenda'ydı (ayıp uzuvlar), fakat onlar aynı zamanda verenda (hürmet gösterilen) ve veretrum'du (sağlığa faydalı miktarda korku ile ilgiliydi). İngilizce konuşan modern toplumlar bu ikiliğin sonuncu yönünü kaybettiler -bizim için cinsel organlar utanç vericidir, fakat dini hürmet uyandırmazlar.
36 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.