"Sizden her kim de Allah'a ve Resulüne itaat eder, salih amel işlerse, ona da mükafatını iki kat veririz. Ayrıca onun için çok güzel bir rızk hazırladık." (Ahzab Suresi, 31. ayet )
Muhammed "Ben herhangi bir hanımımla evlenmiş isem, Allah'tan aldığım vahye dayanarak evlenmişimdir" diyordu. Aslında bu konuda başka kaynak göstermeye gerek yoktur. Çünkü, -ileride görüleceği gibi- Ahzab Suresi'nin 37. ayetine göre Allah, Muhammed'in Zeynep'le olan evliliğinde bizzat kendisi nikahı k
kıyıyor. Muhammed de bu ayete dayanarak, artık Zeynep'le yeni bir nikah kıyılmadan, evlilik için şahit tutmadan, kadına mehir ücretini bile verilmeden, hatta kadının rızasını almadan ona el koyuyor. Gerekçe olarak da, Ahzab Suresi'nin 37. ayetinde geçen hükmü gösteriyor. 3
3 Tecrid-i Sarih, 2/311-351: Hakim, Müstedrek, 4/49; Heysemi, Mecme'üz-Zemid, 9/83-205; Hindi, Kenzü'l Ummal, No: 37753; İbni Esir, Üsd-ül Gabe, No: 7573; Yeni Şafak Gazetesi Siret Ansiklopedisi. 2/200.
Medineli kadınlar, Muhammed'e, "Neden annemiz Havva, babamız Adem olduğu halde biz kadınlar Kur'an'da hiç geçmiyoruz, neden biz kadınlar savaşa katılmıyoruz, neden biz kadınlar verasetle erkeğin yarısı kadar pay alıyoruz (Kur'an, Nisa Suresi, 11. ve 176. ayetler). nedir bu iki cins arasındaki ayrıcalığın nedeni?" gibi sorular soruyorlar. Bu sorular sorulduktan sonra, artık değişik zamanlarda kadınlarla ilgili ayetler inmeye başlıyor. Gerçi bu ayetlerle kadııılara önemli bir şey verilmiyordu, ama sembolik de olsa bu mücadele sonucu Kur'an'da
kendilerine yer verildi. Medineli kadınların mücadeleleri sonucu şu
ayetler inmeye başladı:" Al-i İmran Suresi, 195. ayet: Ahzab Suresi,
15. ayet; Nisa Suresi, 32. ayet ve Tevbe Suresi, 71. ayet. Kur'an'da
kadınla ilgili ehven (kadınların biraz lehine) olan ayetler bunlardır. 1
1 Tırmizi. Nisa tefsiri. No: 3022: Kütüb-i Sitte. İ. Canan terc., 3/395: Vahidi. Eshab- i Nüzul. ilgili ayetler bölümünde: Mücahit tefsiri. Al-i İmran- 195, Nisa-32. Ahzab-35: Fahrettin er-Razi. Tefsir-i Kebir. Al-i İmran- 1 95: İlmi Kesir tefsiri. Nisa 32: Süfyan-i Sevri tefsiri. Ahzab-35 vb.