Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Mümkün Dünyaların En İyisi

Steven Nadler

Mümkün Dünyaların En İyisi Gönderileri

Mümkün Dünyaların En İyisi kitaplarını, Mümkün Dünyaların En İyisi sözleri ve alıntılarını, Mümkün Dünyaların En İyisi yazarlarını, Mümkün Dünyaların En İyisi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
" Her zaman iradeyi seçime yönlendiren üstün bir neden vardır... Seçim zorunluluktan özgür ve bağımsızdır;çünkü çok sayıda olabilirlik arasından yapılmıştır ve irade ancak nesnenin ağır basan iyiliği tarafından belirlenmiş olacaktır."
"..bir şey her zaman onu değiştirecek bir şey olmamışsa olduğu durumda kalır.."
Reklam
" Bir kişi Tanrının yardımı olmaksızın iyi işler yaparak selamete erişebilir miydi? "
370 syf.
9/10 puan verdi
·
18 günde okudu
Daha İyi Bir Dünya Mümkün Müydü?
17. yüzyılın son çeyreğinde "kötülük sorunu" önemliydi. Filozoflar ve teologlar, dünyanın günah ve acılarla dolu olduğu gerçeği ile evrenin sonsuz iyi ve herşeye gücü yeten Tanrı tarafından yaratıldığı inancını uzlaştırma sorunuyla boğuşuyordu. Bu süreçte özellikle iki katolik rahip ve bir Lutherci alim arasındaki mektuplar bugün baktığımızda yalnızca antika merakı bir şey olarak görülebilir. Ancak yalnızca alışıldık okul kitapları literatürüyle yetindiğimizde de önemli felsefi mirasların gölgede kaldığını görüyoruz... Leibniz, Arnauld ve Malebranche, 17.yüzyılda Kıta entelektüel hayatının Büyük Üçlüsü'nü oluşturur; belki onlarla bir tek İngiltere'deki Hobbes, Locke ve Newton üçlüsü boy ölçüşebilir... Sorun, Tanrı'nın varlığının yapısını bilmenin ve Onun eyleme biçimini tasvir etmenin doğru yolu sorunudur : 1) Tanrı'nın yarattıkları arasında kötülük neden gerekli? 2) Bu kadar çok kötülük neden var? 3) Ve belki de en önemli soru: İçinde yaşadığımız dünya, yaratılabilecek en mükemmel dünya mıdır?
Mümkün Dünyaların En İyisi
Mümkün Dünyaların En İyisiSteven Nadler · Alfa Yayıncılık · 201624 okunma
Leibniz’in Arnauld Hakkında Yazdıkları…
“Gerçekten aklını biraz kaybetmiş gibi görünen ve her şeyi kapkaranlık gören ya da herşeyin kara olduğunu düşünen, melankolinin pençesine düşmüş iyi bir adamı her şey karşısında ağlamaktan kendini alamaz gördüğümde, içimden yükselen acıma duygusu kadar gülme arzumu da bastırmakta güçlük çekiyorum…. Onun damarına basmamak için dikkatli olmalı.”
Sayfa 248Kitabı okudu
Canavar bir yaratık, siz isterseniz öyle deyin, evrenin ahengi içinde bir ses uyumsuzluğudur; ama o bu ahenge bir katkı yapmaktan da geri durmaz…
Sayfa 217Kitabı okudu
Reklam
Leibniz
“Doğada birbirinden ayırt edilemez iki somut, mutlak varlık yoktur; çünkü eğer böyle bir şey olsaydı, Tanrı ve doğa herhangi bir muamelede akılcı bir şekilde birini değil de ötekini seçemezdi; dolayısıyla Tanrı tamı tamına eşit ve benzer iki maddi şey üretmez.”
Sayfa 193Kitabı okudu
Malebranche’e göre doğa, mükemmel bir biçimde düzenlidir ve tam da bu nedenle düzensizlikler meydana gelir.
Sayfa 176Kitabı okudu
Eğer yağmur belli topraklara düşüyor ve güneş öteki toprakları kavuruyorsa; eğer bir çocuk dünyaya sakat geliyor ve hiçbir işe yaramayan kafasını dik tutamıyorsa, bu şeylerin olmasında Tanrı’nın hükmettiğini söylemek yanlıştır. Tanrı sadece doğa yasalarının doğal sonuçlarını meydana getiriyor; yasalar öyle basittir ki istisna tanımazlar ve belli şeyler olduğunda belli başka şeylerin olması gerektiğini tayin ederler.
Sayfa 175Kitabı okudu
“Bütün mesele” diyor Leibniz, “ daha ileriye sıçramak için bir adım geri çekilmektir.” Bu daha uzak bakış açısından, mümkün dünyaların en iyisini yaratırken Tanrı’nın kötülüğü kabul etmesi gerektiği anlaşılır…
Sayfa 133Kitabı okudu
Reklam
Mevcut Kötülüklerde Tanrı’yı Suçlamak
Eğer kişi olaylara ve bütün olarak dünyaya bakış açısını genişletirse, ancak o zaman kötü olarak görünen şeyin aslında kötü olmadığını ya da kötünün gerçek olduğunu ama bir bütün olarak iyi olan daha büyük bir şeyin özsel ve bu yüzden zorunlu bir unsurunu oluşturduğunu görecektir.
Sayfa 128 - Summa Theologiae, |.Bölüm, Q.49, art.2.Kitabı okudu
66 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.