Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Trans-Ontolojik Bir Düşünüm

Ne - Varlık ve Hiçlik

Özkan Gözel

Ne - Varlık ve Hiçlik Gönderileri

Ne - Varlık ve Hiçlik kitaplarını, Ne - Varlık ve Hiçlik sözleri ve alıntılarını, Ne - Varlık ve Hiçlik yazarlarını, Ne - Varlık ve Hiçlik yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Güle dair bir neden yok Gül açar, çünkü açar Ne gösterir kendini Ne görülmek arzular
Düşünün kalpten başlar, asıl anlamda olay mahalli olan şu kalpten. Şu halde, görünürde hariç de vuku bulsa da, olay aslında kalpte vukuu buluyor ve ondan itibaren mana kazanıyordur.
Reklam
Zira insan, kendine bakıp kendindeki başkayı görmeyi beceremediğinde, başkasının aynasında kendini görmeye çalışabilir en azından.
Yolculuk, belki de her türden yolculuk bir vaat taşır bağrında, bu vaat henüz yerine getirilmemiş ve belki de hiç yerine getirilemeyecek olsa da .
Yolcuyuz, yoldayız esasında biz, yeryüzünün konuklarıyız; burada bu-ara-da bir süreliğine konaklamadayız.
Ne’nin Söz’e konu olmasıyladır ki Varlık sahnesi açılır: Ol! Açılan bu sahnede Varlık, Oluş kipinde, bu demektir ki Zamanda, dahası zaman olarak zuhur eder. Söz’ün Ne’den sonra olması gibi, onun başlattığı Oluş dahi neden sonradır. Bu gecikme ya da bu sonradanlık (hudus) geçmiş ama geçmemiş bir geçmişin, her geçmişe öncel bir geçmişin izi olarak Oluş’a damgasını daha baştan vurmuştur. Oluş (Varlık) kendi kendi ile izah edilebilir bir şey, dolayısıyla anlamı kendinden menkul bir şey olmaktan çıkmaktadır o zaman; öyle ki buradan “beri” ve “öte” fikri doğmaktadır. Sonuçta, ezeli-ve-ebedi bir şey olmaktan Varlık dönüp dolanıp Ne’ye irca olunmaktadır.
Reklam
[...] sözleşme dildedir, keza dilden itibarendir ve fakat burada dili ‘’lisan-ve-gönül’’ olarak çifte anlamda anlamak gerekir. Lisan gönülde olana tercüman olduğu ölçüde, söz kıymetli ve geçerlidir ..
Ölüm,kavramsal ve bilişsel bir dizge içinde anlamlandırılmaya inatla direnen bir muammadır.haddizatında.
Ferhat olmak, varlık dağını delmektir.
Sayfa 77 - Niyazi-i mısriKitabı okudu
Lisan gönülde olana tercüman olduğu ölçüde,söz kıymetli ve geçerlidir.
Reklam
Sonra felsefede en cahil insan için bile duyulan bir olma vardır.
Sayfa 37 - Fazıl hüsnü dağlarcaKitabı okudu
Akıl nerede afallarsa orada durakalır.bu bir duygulanmadır.demek ki akıl dahi duygulanır:hayret aklın temel duygulanımıdır.
43 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.