Neden Hiçbir Şey Yok Da Bir Şey Var

Leszek Kolakowski

Neden Hiçbir Şey Yok Da Bir Şey Var Sözleri ve Alıntıları

Neden Hiçbir Şey Yok Da Bir Şey Var sözleri ve alıntılarını, Neden Hiçbir Şey Yok Da Bir Şey Var kitap alıntılarını, Neden Hiçbir Şey Yok Da Bir Şey Var en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Şüphecilik bir teori ya da bir öğreti değildir, bütün teorilerden kurtulmanın bir yoludur. Şüpheci, kimi filozofların aksine, hayattaki amacımızın zevk olduğunu söylemez. Hayattaki amacımız iç huzuru ve dinginliktir: şüpheci terapiyle kazanılan bir dinginlik.
Mutluluğu herkes istese de hiç kimse onu elde edememiştir; insan varoluşunun sefiliği, hayatın belirsizliği, ölümün kaçınılmazlığı dikkate alındığında, tüm bunların ortasında, mutluluğu nerede arayacağız?
Reklam
Kierkegaard'a göre inanç, onayladığımız ya da onayla­mak zorunda kaldığımız bir grup dogma ya da dinsel hakikat değildir. Bir bilme biçimi değildir. Havari Pavlus'un ve Luther'in dediği gibi, Tanrı'ya koşulsuz güvenmek ve tes­lim olmaktır. ... bizler İsa'nın çağdaşı olmalıyız. "Hıris­tiyanlık kurumu aracılığıyla 'nesnel' bir Hıristiyan olmak, pagan olmaktır," der Kierkegaard. Kierkegaard'ın bildiği şekliyle Kilise kurumu, ona göre inanç değil, inancın paro­disidir.
Sayfa 193
Dünyanın dışına çıkma, kendi içine dön: Hakikat insanın içindedir."
Dünya hayatı , oyun ve eğlenceden ibarettir.
İnsanların kendilerini son derece yakından ilgilen­diren - ölümleri, ölümsüzlük, kurtuluş gibi - şeyler üzerine hiç düşünmemeleri dikkat çekicidir, der Pascal. Bunları dü­şünmezler çünkü bunları düşünmek istemezler; onları bek­leyen şeyi hatırlamamayı tercih ederler. Her şeyi unutmak için eğlencenin her türüne sığınırlarken, en yaşamsal şey­den kaçarlar ; tüm yaşamları eğlence olup çıkar, bu bir tür kaçış yoludur. Temel sorunla yüzleşmekten kaçınmanın her türlü yolunu icat ederiz: Avlanma, tiyatro, partiler, ayak oyunları , hatta savaşlar . Tüm bunlar var olmanın acısını dindirmenin yollarıdır.
Sayfa 138 - Paskal Makalesinden.
İnsanlar her türlü erdeme sahip olabilir ve hiçbir şeyin sıkıntısını cekmeyebilirler, ana yine de , iyi yada kötü çok çeşitli nedenlerden ötürü kendilerini mutsuz hissederler; Çünkü Dünyanın kendilerine yeterince değer vermediğini hissederler, ya da Ya kendi hatalarından ya da koşulların zorlamasıyla hayatta elde etmeyi umdukları şeyleri elde edememişlerdir; ya da, Başkalarının acılarına o kadar duyarlıdırlar ki bu acıları düşünmekten vazgeçmezler. Bazı insanlar dünyayı sadece kötülükten ve acıdan ibaret görür ( bu, kesinlikle tüm erdemlerle donanmış Pascal'ın durumuydu); Bazıları geçmiş acıların hatıralarını yüklenmiş, Bazıları ise doğuştan hüzünlü olabilir.
Sayfa 48 - Aristoteles Makalesinden
Reklam
79 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.