Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Nefs Psikolojisi Kuram Uygulama

Mustafa Atak

Nefs Psikolojisi Kuram Uygulama Gönderileri

Nefs Psikolojisi Kuram Uygulama kitaplarını, Nefs Psikolojisi Kuram Uygulama sözleri ve alıntılarını, Nefs Psikolojisi Kuram Uygulama yazarlarını, Nefs Psikolojisi Kuram Uygulama yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Nefs Psikolojisi Kuram Uygulama
Nefs Psikolojisi Kuram Uygulama
Davranışçı yaklaşıma göre, insan davranışlarının temel belirleyicisi çevredir. Bu yaklaşımda insanların çevrelerine uyum sağlamak amacıyla davranış örüntüleri oluşturduğu vurgulanmaktadır. Öğrenilmiş olan tüm davranışlarımız ise kişiliğimizi oluşturan bir yapıdır. Bu nedenle
Nefs Psikolojisi Kuram Uygulama
Nefs Psikolojisi Kuram Uygulama
Maslow katı davranışçılık doktrininde ; Şayet kendini bulamamış bir kişinin sahip olduğu tek araç çekiç ise o kişi karşısına çıkan her nesneyi çivi olarak algılamaktadır.. Kitabı okuyor
Reklam
Maslow katı davranışçılık doktrininde ; Şayet kendini bulamamış bir kişinin sahip olduğu tek araç çekiç ise o kişi karşısına çıkan her nesneyi çivi olarak algılamaktadır..
Maslow, “ Freud psikolojinin hastalıklı yarısını anlatmıştır, bize ise sağlıklı diğer yarısı ile bu ilmi tamamlamak düşer. “ifadeleriyle modern psikolojinin yaşamış olduğu açması ortaya koymuştur…
Maslow‘a göre kendini bulan birey, var olan değerlerine yeni bir şey ilave etmekten ziyade aslında yitirdiklerine yeniden kavuşmaktadır…
Freud insanın tüm fiziksel hareketlerinin zevk almak ve açıdan kaçmaya yönelik olduğunu yaşanan sürecin tamamen haz prensibine göre yönetildiğini belirtmiştir.
Reklam
Arabi'ye göre, Allah'ın rüya ile görevlendirdiği, insanlara en yakın âlem olan semanın altında bulunan Er-Ruh isimli bir melek vardır. Kişi, uykuya daldığında bu melekle irtibata geçer ve zihnindeki surederi, bu meleğin vermiş olduğu feyz vasıtasıyla kendi hayâlinde idrak edebilir. Bu şekilde levh-i mahfuzdan yansımış olan bilgiler, önce semavata, oradan da insana yansır. İnsan uyanıkken zahiri his ve algılamalarıyla meşgul olduğundan bu mertebeyle irtibat kurması zordur.” “İnsanlar uykudadır, ölünce uyanacaklar” ifadesinden harekere Arabi, dünya hayatını bir rüya olarak görmekte ve gerçek hayarın ise kişinin ölümle uykudan uyanması sonrasında ahiret hayatıyla başlayacağını ifade etmektedir.*
Sayfa 222Kitabı okudu
Kalbi olarak daralma yaşayanlara Peygamberimiz “İnşirah suresini okumayı önermiştir. Bu sure adeta depresyonun ilacını bize göstermekte ve neticesinde hissedilir şekilde kalp rahadlığı ve dinginliği sağlamaktadır. “Boşaldığın zaman yeniden yorul”(İnşirah,7) ayeti, ruhların ilacının boş kalmamak, çeşitli meşguliyetler edinerek yeniden ve tekrar tekrar yorulmak olduğunu ifade etmektedir. Kişinin mutsuzluğunun en önemli nedeni boş kalmak, hayata tutunmanın en önemli yolu ise bir hedefe ulaşmak için sürekli gayret ve çaba içerisinde olmaktır. Yaratıcı, insanı yeryüzünün imarından sorumlu tutmuştur. “O, sizi yeryüzünden (topraktan) yarattı ve sizden yeryüzünü imar etmenizi istedi.”(Hud,61) Farâbi, Medinet'ül Fazıla kitabında her ferdin imar etmek, mimar olmak, mamur olmak gibi sorumluluğu olduğunu belirtmiş olup, bütün şehirleri saadete eriştirmek maksadıyla elele veren bir milleti, fazıl bir millet olarak nitelendirmiş; bürün millederi saadete ulaşmak maksadıyla elbirligiyle çalışan bir dünyayı, fazıl bir dünya olarak nitelendirmiştir.* Bu dünyada ancak eken, biçebilir. Dolayısıyla sürekli hareket zorunludur. Kişinin gücü tükendiğinde, çabalarının boşa gittiğini düşündüğünde, Kur'an-ı Kerim kendisine “Her zorlukla birlikte bir kolaylık vardır.41 mesajını vermektedir.
Sayfa 208Kitabı okudu
Yürümenin depresyonlu ve kaygılı kişilere iyi geldiği, beyin üzerinde fizyolojik açıdan olumlu etki yaptığı bilinmektedir. Mutluluk hormonu olarak bilinen seratonin salgılanışını aruran yürüme, güneşin doğuşunu, sabah çimenler üzerine düşmüş kırağıyı, kuş seslerini ve sükunet yaşanalarını deneyimleyen bireyi kâinatla ahenkli bir hale getirmektedir.” Kâinatın uyandığı günün erken saaderinde doğadaki seslere odaklanarak tabii güzellikleri seyredip tefekkür ederek yürümek stresi azalmaktadır.” Nefs psikolojisi bağlamında açık havada yürüyüş esnasında yapılan vefekkürün bireyin kalp-gönül alanına ulaşmada anahtar rolü olduğu söylenebilir.
Sayfa 204Kitabı okudu
İslami psikolojinin önemli ismi Bedri, bilişsel davranışçı terapideki sistematik duyarsızlaştırma tekniğinden yola çıkarak tefekkürü psikoterapide kullanmakta ve yöntemini de “tefekkür terapisi” olarak adlandırmaktadır. Bu teknikte, yeşil ve mavinin hâkim-olduğu sakinlik ve huzur veren bir ortamda bulunduğunu hayal ettiği sırada beraberinde bireyin duygusal anlamda sorun yaşamasına neden olan durumları da hayal etmesi istenir. Bu sakinleştirici uygulama anksiyete düzeyi azalıncaya kadar tekrar edilir Bedri, kuşların ötüşü, ağaçların hışırtısı, su sesi gibi tabi güzelliklere odaklanarak kişinin Yaratıcı ile ilgili farkındalığının artacağını ifade ederek bunun modern psikolojide kullanılan farkındalık (mindfulness) meditasyonuna benzediğini belirtmiştir.* Bedri, insan yapımı icatlardan ziyade şimşek, yağmur gibi tabi olayları tefekkür etmenin daha etkili ve kolay olduğunu belirtmektedir. Ona göre tefekkür, bireyde, Allah'a yakınlığı oranında etki meydana getirmektedir.”
Sayfa 203Kitabı okudu
30 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.