Ölümü Küçümseme sözleri ve alıntılarını, Ölümü Küçümseme kitap alıntılarını, Ölümü Küçümseme en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Daima hareket halinde olan şey sonsuzdur: Öte yandan bir başka şeyin hareketini sağlayan şeyin kendisi de başka bir yerden hareket ettirilir, hareket ne zaman son bulursa yaşamında sona ermesi kaçınılmazdır. Demek ki sadece kendi başına hareket eden şey kendisinden asla ayrılamayacağı için hiçbir zaman hareket etmeyi de kesmeyecektir. Dahası o, hareket ettirilen diğer şeylerin de kaynağıdır; hareketin başlangıcıdır. Öte yandan başlangıcın bir doğuşu yoktur: Çünkü her şey bir başlangıçdan doğar, başlangıç ise başka herhangi bir şeyden doğamaz: demek istediğim, başka bir yerden doğan şey başlangıç değildir. Hiçbir zaman doğmuyorsa, hiçbir zaman da ölmez: sadece her şeyin bir başlangıçtan doğması icap ediyorsa, yok olan bir başlangıç ne başka bir şeyden yeniden doğacaktır ne de kendisinden başka bir şey yaratacaktır. Sonuç olarak, hareketin başlangıcı kendi başına hareket eden şeyden kaynaklanır; üstelik o ne doğabilir ne ölebilir. Yoksa bütün gökyüzünün çökmesi ve bütün doğanın durma noktasına gelmesi kaçınılmazdır ve evet en başından beri onda kendisini uyarıp hareket ettiren türden hiçbir güç yoktur. O halde kendi başına hareket eden şeyin sonsuz olduğu açığa çıktığına göre, bu özelliğin ruhlara bahşedilmediğini söyleyecek biri var mı? Demek istediğim, dıştan gelen bir itkiyle hareketlenen her şey cansızdır; Öte yandan içten gelen ve kendi devinimi ile hareket eden şey canlıdır. Çünkü bu ruha özgü bir özellik ve güçtür, her şeyin içinde kendi kendine hareket eden bir tek o ise kesinlikle doğmamıştır ve sonsuzdur.
Ölüler de zavallı olduklarına göre hepimiz sonsuz bir zavallılığın içine doğuyoruz. Yani yüz bin yıl önce ölenlerin ya da daha doğrusu doğan herkesin zavallı olması kaçınılmazdır.
Aslında bizim anladığınız tanrı önyargısız ve özgür, her tür geçici maddeden soyutlanmış, her şeyi hisseden ve hareket ettiren, ayrıca kendi içinde sonsuz hareket kabiliyetine sahip bir zihin olmadan başka türlü anlaşılamaz.