Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Yeni Bir Alımlama Boyutu

Resimde Müziğin Etkisi

Nazan İpşiroğlu

Resimde Müziğin Etkisi Hakkında

Resimde Müziğin Etkisi konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
8/10
1 Kişi
6
Okunma
5
Beğeni
486
Görüntülenme

Hakkında

Genişletimiş 3. Basım Sanatları birbirinden ayıran sınırların aşılması çağımızın başlıca özelliklerinden biri. Resim, müzik, bale, tiyatro, sinema... Bütün bu sanatlar birbiriyle doğrudan doğruya bağıntısı olsun ya da olmasın, iç içe giriyor ve birbirinin biçimlendirme öğelerini kendi biçim dilleri içinde eriterek bütünleştiriyorlar. Bu kitapta 20. yüzyılın ilk yarısında resim sanatının müzikle bağlarını göstermeye çalıştım. Resimde zamansal mekân arayışının ve bu bağlamda ritim ve hareketin, öte yandan da rengin başlı başına değer kazanmasının, resimle müzik arasındaki temel benzerlikleri ortaya çıkardığını ve iki sanat arasındaki etkileşimi hızlandırdığını gördük. İki sanatın birbirine yaklaşması, her ikisi için de yeni yapı ve ifade öğelerinin bulgulanmasına yol açıyor. Daha doğrusu sanatçılar var olan, bilinen malzemeleri yeni bir anlayışla biçimlendirme öğeleri olarak kullanmaya başlıyorlar. İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra yaşanan toplumsal değişim sanat anlayışını ve sanatçının dünyaya bakışını değiştirdi. Bu yeni gelişmede hızla ilerleyen teknolojinin payı büyük. Özellikle zaman ve mekân kavramları yepyeni boyutlar kazandı. Bu bağlamda resim ve müzik birbirine daha çok yaklaşmış oldu. Bu kitap modern sanatın öncülerine alışılmadık bir açıdan yaklaşıyor. 20. yüzyıl sanatına açık olanların bildikleri, tanıdıkları sanatçılaın resimlerini müzik bağlamında ele alıp irdeleyerek, bu resimlere yeni bir alımlama boyutu getiriyor. Nazan İpşiroğlu
Tahmini Okuma Süresi: 5 sa. 13 dk.Sayfa Sayısı: 184Basım Tarihi: 2006Yayınevi: Yirmidört Yayınevi
ISBN: 9789944992060Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Türler:
Reklam

Yazar Hakkında

Nazan İpşiroğlu
Nazan İpşiroğluYazar · 14 kitap
1923 yılında doğdu. İstanbul Üniversitesi'nde felsefe ve sanat tarihi okudu. İstanbul Belediye Konservatuvarı'nda piyano, Freiburg Yüksek Müzik Okulu'nda çembalo ve oda müziği eğitimi gördü. Çalışmalarını eşi Mazhar Şevket İpşiroğlu ile birlikte sürdürdü. 70'li yıllarda, bizde pek tanınmayan bir çalgı olan çembaloyu ve barok müziği tanıtmak için, kendisinin de kurucuları arasında bulunduğu 'İstanbul Barok Müzik Topluluğu'nda çalışmaya başladı. Yirmi yılı aşkın bir süre, oda müziği konserleri verdi. Son yıllarda çağımızın önemli sorunlarından biri olan sanatların sınırlaraşırılığı ve sanatlararası etkileşim üzerinde çalıştı.