Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gazali Üzerine Bir Araştırma

Ruh , Ölüm ve Ötesi

Ruhattin Yazoğlu

Ruh , Ölüm ve Ötesi Gönderileri

Ruh , Ölüm ve Ötesi kitaplarını, Ruh , Ölüm ve Ötesi sözleri ve alıntılarını, Ruh , Ölüm ve Ötesi yazarlarını, Ruh , Ölüm ve Ötesi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Tecrübesi yok
Ölüm en az hayat kadar derin ilgi ve düşüncelerine konu olan bir olaydır. Şüphesiz ölümün doğrudan doğruya tecrübesi yapılamaz. Çünkü ölüm, bilimsel anlamda her tecrübenin ötesindedir. O yaşanan tecrübe değil ancak dışardan müşahede edilip farkına varılan objektif bir bilgi konusudur. Bu bakımdan, ölüm hakkında varılan müşahede ve tasavvura dayalı bir yolla bilgi temin edilebilir.
Der Sokrat !..
Ölüm korkulacak bir şey değildir. Çünkü ölüm ya bir hiç olmaktır yani hayatın tükenmesidir veya ölüm yeni bir hayata başlamak demektir.
Reklam
Öyle ki ölüm hayattan geldiği gibi hayat da ölümden gelmektedir. İşte bundan da ruhun daima bir hayata sahip olacağı hiçbir zaman ölmeyeceği sonucu çıkar.
Canlı varlıkların hayatlarının son bulmasına ölüm adı verilir. Ölüm kelimesi sözlüklerde hayatın zıddı, bitmek-tükenmek, hissiz kalmak, derûnî uyku, bir şeyden kuvvetin gitmesi, geçmek, aşmak, sönmek, hayvanî kuvvetin yok olması ve ruhun bedenden kurtuluşu gibi anlamlara gelmektedir.
Ölüm korkusu insanda sürekli değildir. Normal şartlarda insan ölümü aklına getirmez. Ölüme neden olabilecek iç veya dış bir olay meydana geldiğinde bu korku insanı sarar, tehlike kaybolduğunda korku da gider.
Gazali, ruhun ezelî olduğunu iddia eden Platon ve Aristoteles gibi filozofların görüşlerini kabul etmeyip ruhun bedenle beraber meydana gediğini ileri sürmüştür.
Reklam
Din aklın değerini inkâr etmez. Aklı kullanmaya ve düşünmeye teşvik eden birçok ayet ve hadis vardır. Buna karşılık akıl, dini bulup tanımaya, iyiyi ve kötüyü ayırmaya ve Allah 'a yönelip yaklaşmaya yardımcı olur.
Bir şey hem var hem de yok olamaz. Bir söz hem doğru hem yanlış olamaz.
Gazali birinci anlamıyla ruhun "cisim" ikinci anlamıyla da ilâhi âlem ile ilişkiyi sağlayan bir emir olduğunu belirtmiştir.
Reklam
İbn-i Sina
Çünkü insan yaşayan, düşünen ve ölen bir varlıktır. Bu tanıma göre ölüm, insanın tamamı ve yetkinliği olmuş olur. İnsan, kendi özünün yetkinliğinden korkmamalıdır.
18 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.