Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Şimdi ve Burada: Mektuplar 2008-2011

Paul Auster

Şimdi ve Burada: Mektuplar 2008-2011 Sözleri ve Alıntıları

Şimdi ve Burada: Mektuplar 2008-2011 sözleri ve alıntılarını, Şimdi ve Burada: Mektuplar 2008-2011 kitap alıntılarını, Şimdi ve Burada: Mektuplar 2008-2011 en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Basmakalıp bir roman okumakla bahçedeki yaprakları tırmıkla toplamak arasında bir seçim yapmam gerekirse yaprakları yeğlerim. Tüketim zihniyetiyle yazılan romanlardan tat almıyorum.
Edebiyat alanında geç dönem üslubu, bence basit, bastırılmış, şatafattan uzak bir dille ve gerçekten önem taşıyan, hatta yaşam ve ölüm gibi meselelere odaklanmakla başlar. Tabii o başlama noktasını bir kez geçtin mi, yazı işi bizzat üstlenir ve seni kendi gideceği yere götürür. Vardığın nokta asla basit, asla bastırılmış olmayabilir.
Sayfa 110 - Can Yayınları, Coetzee’nin mektubundanKitabı okuyor
Reklam
Eğer niyetin acılara sabırla dayanmayı öngören stoik bir deneyimse, bisikletle tepelere tırmanmak müthiş bir stoacı öğreti olabilir. Onca çabanın, onca çilenin insana hiçbir şey ögretmeyeceğine inanmak istemiyorum.
Anadili bilmek ne kadar da karmaşık bir iş, nasıl da incelikli bir iş!
Sayfa 118 - Can Yayınları, Auster’ın mektubundanKitabı okuyor
O yaştakiler, ilahlarına taparlar ve onlara benzemeye çalışırlar; her karşılaşma ölüm- kalım meselesidir. Ama insan benim gibi ileri yaşlara gelince, bu tür bağlılıklar büyük ölçüde zayıflıyor; ben de maçları daha mesafeli bir tavırla izliyorum, kendi varoluşumu başkalarının eylemleriyle kanıtlamaya çalışmak yerine " estetik hazlar" arıyorum.
Bir çocuk olarak, 1950'ların başlarında erkeklik yaşamıma kovboyları taklit ederek başladım. O da tamamen dış görünüşle ilgiliydi- kovboy çizmeleri, şapka, kılıfa konmuş altıpatlar. Kendine saygısı olan hiçbir kovboy Paul adıyla insan içine çıkamayacağı için, Vahşi Batı kılığıma büründüğüm zaman anneme bana John demesi için ısrar eder ve böyle seslenmeyi unutursa cevap vermezdim.
Reklam
İki kişiyi uzun vadede birbirine bağlayan temel duygu hayranlıktır. Bir insanın yaptığı şeylere, kişiliğine, dünyada yürüdüğü yolu geliştirmesine hayran olursun.
Para
Dünyada iki tür insan vardır. Para için çalışanlar ve paralarını çalıştıranlar
Sayfa 34 - CanKitabı okudu
Sanırım burada önemli olan nokta, kişinin geleneksel sanatları (edebiyat, tiyatro, müzik, resim) bir yana bırakarak insanın içindeki estetik dürtüyü daha iyi kavrayabilmesi, sanatın öneminin özellikle de yararsız olmasından kaynaklanması, (genç balerinler örneğindeki gibi) yıllarca aşırı çalışma ve egzersiz gerektirse, hatta (telde yürüme gibi) ürkütücü riskler taşısa da, bazı şeyleri sırf onları yaparken aldığımız haz için yaptığımız zaman insan olduğumuzu en derinden ve en güçlü biçimde duymamızdır...
Sayfa 146 - Can Yayınları, Auster’ın mektubundanKitabı okuyor
Affеtmеk gеçmişi dеğiştirmеz ama gеlеcеğin önünü açar.
Reklam
Tek tesellim, her şeye rağmen, sanatın varlığını sürdürüyor olması. Sanat, insanın bastırılamayan bir gereksinimi ve günümüzün acımasız koşullarında bile sayısız iyi yazar ve iyi sanatçı var; büyük yazarların, büyük sanatçıların ve onların yapıtlarını izleyenlerin sayısı azalmış olsa bile, sanat uğraşını sürdürmeye değecek yeterli sayıda insan hala var.
Can Yayınları, Auster’ın mektubundanKitabı okuyor
Bir çekirge istilası tüm tarım ürünlerimizi yiyip kurutabilir...
Hiç aptal değil. Bir başka yaşama duyduğu gereksinimin gerçekliğini yadsımadan o gereksinime mesafeli durmayı da beceriyor.
Ama sen haklısın. Bir zamanlar var olan bir şey artık kayboldu gitti. Bu kayıp için sanatçıları mı suçlamak gerektiğini bilemiyorum. Belki de özellikle herhangi birinin suçlanamayacağı kadar çok fazla etmen vardır. Ancak, kesin olan bir şey var: Bütün cephelerde aptallık arttı.
Sayfa 113 - Can Yayınları, Auster’ın mektubundanKitabı okuyor
Ekonomik kriz, Borges ve yeni paradigmalar hakkındaki yorumlarını düşünürken, dikkatimi en çok çeken, “Üzerinde tartışılıp anlaşmaya varılmış yeni bir gerçekliği yaşamaktansa, kendi yarattığımız gerçekliğin sefaletini yaşamayı yeğliyoruz,” dediğin son cümle oldu. Bu yalnızca ekonomi alanında değil, siyasette ve karşılaştığımız her toplumsal sorunda da geçerli.
Sayfa 154 - Can Yayınları, Auster’ın mektubundanKitabı okuyor
104 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.