Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sinema I - Hareket-İmge

Gilles Deleuze

Sinema I - Hareket-İmge Gönderileri

Sinema I - Hareket-İmge kitaplarını, Sinema I - Hareket-İmge sözleri ve alıntılarını, Sinema I - Hareket-İmge yazarlarını, Sinema I - Hareket-İmge yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İmge mekânsal, olarak ne denli kapalı, hatta iki boyuta indirgenmiş olursa, dördüncü bir boyuta, ki o da zamandırve beşinci bir boyuta ki oda Tin'dir...
Reklam
İmge, görülebilir olduğu kadar okunabilirdir de...
Herhangi an, bir diğer herhangi ana eşit mesafede olan andır.....
Reklam
Beden asla şimdiki zamanda değildir; önceyi ve sonrayı, yorgunluğu, bekleyişi içerir.
Derinlik, mekanı kimi zaman bir kara deliğin dipsizliğine, kimi zamansa ışığa doğru çeken mücadelenin yeridir.
Işığın artık gölgelerle işi yoktur, onun işi saydamla, yarı saydamla ya da beyazladır.
Dışavurumculuk temel olarak, ışığın ışık geçirmezlikle, gölgelerle olan yeğinsel oyunudur. Bunların karışımı insanların kara deliğe düşüşünü ya da ışığa yükselişini gerçekleştiren güç gibidir.
Reklam
İnsan, tin aracılığıyla algılanımın sınırlarını aşar ve Gance'ın söylediği gibi, bindirmeler ruhun bedeni "sardığı" ve onun "önüne geçtiği" his ve düşünce imgeleridir.
Ayzenştayn için, yalnızca insanın ve Doğanın diyalektiği vardır, Doğadaki insan ve insandaki Doğa, "kayıtsız-olmayan Doğa'' ve ayrı-düşmemiş İnsan.
Evrensel varyasyon, evrensel etkileşim (modülasyon), Cezanne'ın zaten insan öncesi dünya, "kendimizin şafağı", "parıltılı kaos", "dünyanın bekareti" olarak adlandırdığı şeydir.
Bir hezeyandan, bir düşten, bir sanrıdan daha öznel ne olabilir?
Sonun telkin ettiği budur: ölüm, hareketsizlik, karanlık.
64 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.