Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Siyasal Düşünceler Tarihi

Alâeddin Şenel

Siyasal Düşünceler Tarihi Gönderileri

Siyasal Düşünceler Tarihi kitaplarını, Siyasal Düşünceler Tarihi sözleri ve alıntılarını, Siyasal Düşünceler Tarihi yazarlarını, Siyasal Düşünceler Tarihi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Roma; devletin dini olur mu?
... karşı çıktıkları Hıristiyanlığı benimsediler. Onun imparatorluğun çözülen birliğini yeniden sağlayabilecek birleştirici bir ideoloji olabileceğini kavradılar. Bu yolda, Hıristiyanları kovuşturma politikalarını bırakarak, önce dinsel hoşgörü politikasını benimsediler. Daha sonra da, 380'de, Hıristiyanlığı devlet dini olarak duyurdular ...
Sayfa 238
Seneca; Roma düşüncesinden Hristiyan düşüncesine
... "yer devleti" dedikleri toplumda eşitsizliği kabul edip, "gök devleti" içindeki eşitlikten söz edecekler ... Sonuçta, bu dünyadaki eşitsizliğe seslerini çıkarmayıp, insanlara öte dünyada, ölümden sonraki yaşamda eşitlik umudunu sunacaklardır ...
Sayfa 222
Reklam
Roma'da Bir Siyasal İdeoloji Olarak Din Anlayışı
... Roma devletini birarada tutan başlıca öğenin tanrılara karşı duyulan korku olduğunu söyler. Sıradan halkın ancak bu yolla denetlebildiğini belirtir. Tanrılara inananların değil, asıl buna inanmanın aptallık olacağını söyleyenlerin aptalca düşündüklerini ileri sürerek, dinin işlevini açıklamış olur ...
Sayfa 211
Bütün hukuk, herhangi bir yerde veya herhangi bir zamanda toplum içinde kötülük etmemek ve kötülük görmemek için yapılmış bir anlaşmadan başka bir şey değildir.
Sayfa 194 - Epikuros'un Siyaset Felsefesi
Çin'de din ve düşünüş ilişkisi
... Çin'de Eski Yunan'ınkiyle karşılaştırılabilecek bir siyasal düşünüş geliştirilmiştir. Bunun nedeni, bu ülkede düşünüşü tekeline alan ve her türlü düşünceyi dinsel düşünüş içinde sunan örgütlü bir din adamları katmanının bulunmayışına verilebilir ...
Sayfa 110
Mitostan (Dinden) felsefeye yükseliş
...Burjuvazi, siyasal yeteneklerin yalnızca aristokratlarda doğuştan bulunduğunu kabul edemezdi. Aristokratların tanrı soylu oldukları söylenen mitosların doğruluklarından kuşkulanılmaya başlanacağı açıktı. Hele soylu olmayan kentliler bazı yerlerde siyasal erke ortak olmuş, bazı yerlerde yönetimi ele geçirmişlerse, mitoslar olgulara da uymaz görünecektir...
Sayfa 132
Reklam
Aklın kıt olduğu insanlarda, o kimseyi bedenin istekleri yönetmeye kalkarsa, bunun ne kadar kötü sonuçlar doğuracağını gösterir. Hele böyle kimselerin kendilerini yönetemezken toplumu yönetmeye kalkmaları, topluma felaket getirecektir.
Sayfa 154 - Platon'un Genel Felsefesi
Budacılık
... bu inanç, savaşa karşı tutumundan dolayı, devlet dini olarak da benimsenemezdi. Öte yandan insanlar arasında ayrım yapmayacağını söyleyen bir inancın kast toplumu yanı sıra benimsenmesi şansı da yoktu. Bu yüzden olmalı, doğduğu Hindistan'dan sürüldü ...
Sayfa 110
Çoktanrıcılıktan, Baştanrıcılık ve Tektanrıcılığa geçiş
... Tektanrıcılığa varan olayların bir boyutu, gördüğümüz gibi, İbrani topluluğunda oluşmuştur. Öteki boyutu ise, baştanrılığa yükseltilen Marduk ile Babil, Amon-Ra ile Mısır imparatorluklarında çoktanrıcılıktan baştanrıcılığa geçilmesiyle oluşmaya başlamıştır ...
Sayfa 99
Apollon kahini "dünyanın en bilge kişisi kimdir?" biçimindeki bir soruya "Sokrates" yanıtını vermiş sözde. Gelip bunu Sokrates'e bildirmişler. Sokrates, "nasıl olur" demiş, " Nasıl olur, bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir. Apollon kahini yanılmış olmalı. Benden bilgelerin bulunduğunu göstererek bunu kanıtlayacağım." Bunun üzerine başlamış kendisinden bilgesini aramaya. Bu amaçla Atina sokaklarında sofist, doğramacı, politikacı, satıcı, varsıl, yoksul kiminle karşılaşmışsa konuşmuş. "Bildiğini söylediği şeyi gerçekten biliyor mu?" diye. O zaman görmüş ki bu kimseler bildiklerini sandıklarını şeyi bile bilmemektedirler. İşin kötüsü kendilerinin bilgisiz olduklarının da bilincinde değildirler. Bunun üzerine Apollon kahininin yanılmadığını anlamış. Kendisi hiçbir şey bilmemekle birlikte, hiç değilse bir şey bilmediğini bilmektedir.
Sayfa 1453 - Sokrates
Reklam
adalet güçlünün işine gelendir.
Sayfa 142 - Öteki Sofistler - Thrasymakhos
Dinsel Düşünüşün İdeolojik Öğeleri
... Dinci düşünüş ... onunla dünya, egemen katmanların bakış açısından algılanır ve değerlendirilir. Dinsel kurallarla dünyaya, topluma daha çok egemen katmanların duygu, düşünce, istek ve çıkarlarına uygun bir biçim verilmeye çalışılır. Ya da ortada böyle biçimli bir düzen varsa, sürdürülmeye çabalanır ...
Sayfa 67
Bir kimse herkesin dostu olmalı, bu insanın doğasıdır; aynı zamanda dostlarının iyi yaşamasını sağlamalı, bu insanın aklının bir gereğidir; ayrıca, onları kendisini düşündüğü gibi düşünmeli, bu insanın dinidir ve öteki insanlar eliyle kendine mutluluk sağlamalıdır; bu insanın öz ruhunun gereğidir.
Sayfa 102 - Dadistan-ı Dinik
İsrailoğulları, Yehova'nın söz verdiği Kenan ülkesine (Filistin) varınca, buraları ele geçirmenin hiç de kolay olmadığını görürler.
Sayfa 96 - Konfederasyon Tanrılığından En Güçlü Tanrılığa
Yehova, (sözde) İsrailoğulları ile bir ahit yapmıştır: "Sizi halklar arasında kendime has kavm olarak seçtim, sözümden çıkmazsanız vaad ettiğim ülkeyi size eninde sonunda, ama mutlaka vereceğim."
Sayfa 96 - Konfederasyon Tanrısı Yehova ve Yerleşme İdeolojisi
220 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.