Süreç mi Yaradılış mı? (Çinli Aydınların Düşüncesine Giriş)

·
Okunma
·
Beğeni
·
225
Gösterim
Adı:
Süreç mi Yaradılış mı?
Alt başlık:
Çinli Aydınların Düşüncesine Giriş
Baskı tarihi:
2013
Sayfa sayısı:
256
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789753429146
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Procès ou Création: Une İntroduction à la Pensée des Lettrés Chinois
Çeviri:
İsmet Birkan
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Metis Yayıncılık
Heyecan verici bir işe girişmiş François Jullien: Klasik Çin düşüncesinin belli bir ânını (17. yüzyıl başları, Batı düşüncesiyle karşılaşmadan hemen önce), belli bir örneğini Yeni-Konfüçyüsçü yazar Wang Fuzhi) seçip gramerini çıkarmış; Batı düşüncesiyle karşılaştırmış. İki düşünce geleneğinden öğeleri tek tek karşılaştırmak yanıltıcı olacağından, öğelerin ait oldukları kümeleri, bu kümeler içinde gördükleri işlevleri, kümece işleyişlerini kıyaslamış:

Süreç tasavvuruyla yaradılış tasavvurunu, Konfüçyüsçü ahlakla Stoacı ahlakı, yazıyla miti. Ve bütün bunları yaparken asıl amacını hiç unutmamış: Çin düşüncesini tanıtmak, bu düşüncenin gerçekten anlaşılmasını sağlamak.

Meraklısı için işinin ehli bir kalemden aydınlık bir kılavuz.
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Konfüçyüs’ün hiç “ölümden” söz etmediğinden yakınılır, ama hayattan bahsetmiştir ve hayatın ne olduğunu içten içe bilmeyi öğrenmiş olan, ölümün ne olduğunu da derinden bilir...
Boşluğun bağrında hiçbir şey engel oluşturmaz, her şey çabasız ve sınırsız bir şekilde kendiliğinden “iletişim” (tong) halindedir. Boşluk devamlı olarak karşılık vermeye, tekabül etmeye, kendini uyarlamaya kadirdir.
“Hareketten durgunluğa geçmek de bir harekettir.” Durgunluk hareketin tersi olmakla birlikte hareketsizlik değildir — tıpkı Wang Fuzhi’nin, ölümün hayatın karşıtı olmakla birlikte yine de bir tür varoluş olduğunu düşünmesi gibi.
Süre açısından bakılırsa Tanrı yaradılıştan önce gelemez, çünkü kendisi sürenin içinde değildir. Nasıl ki “ geleceğin sonu olamaz “ ise, Tanrı’nın yaratışı da ancak ab aeterno ( ezelde olmuş bir şey ) olarak düşünülebilir: Tanrı’nın önce’liği geriye doğru, zamanda önceye giderek değil, “dikey doğrultuda” , yukarı giderek aranmalıdır; ilk neden başka bir çağa değil başka bir “ düzeye “ aittir; “Tanrı’nın eylemi geride değil yukarıda yer alır.”

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Süreç mi Yaradılış mı?
Alt başlık:
Çinli Aydınların Düşüncesine Giriş
Baskı tarihi:
2013
Sayfa sayısı:
256
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789753429146
Kitabın türü:
Orijinal adı:
Procès ou Création: Une İntroduction à la Pensée des Lettrés Chinois
Çeviri:
İsmet Birkan
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Metis Yayıncılık
Heyecan verici bir işe girişmiş François Jullien: Klasik Çin düşüncesinin belli bir ânını (17. yüzyıl başları, Batı düşüncesiyle karşılaşmadan hemen önce), belli bir örneğini Yeni-Konfüçyüsçü yazar Wang Fuzhi) seçip gramerini çıkarmış; Batı düşüncesiyle karşılaştırmış. İki düşünce geleneğinden öğeleri tek tek karşılaştırmak yanıltıcı olacağından, öğelerin ait oldukları kümeleri, bu kümeler içinde gördükleri işlevleri, kümece işleyişlerini kıyaslamış:

Süreç tasavvuruyla yaradılış tasavvurunu, Konfüçyüsçü ahlakla Stoacı ahlakı, yazıyla miti. Ve bütün bunları yaparken asıl amacını hiç unutmamış: Çin düşüncesini tanıtmak, bu düşüncenin gerçekten anlaşılmasını sağlamak.

Meraklısı için işinin ehli bir kalemden aydınlık bir kılavuz.

Kitabı okuyanlar 1 okur

  • Cengizhan06

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%100 (1)
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0