Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Tanrı Konuşur

Meher Baba

Tanrı Konuşur Sözleri ve Alıntıları

Tanrı Konuşur sözleri ve alıntılarını, Tanrı Konuşur kitap alıntılarını, Tanrı Konuşur en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Yaratıcı olma fiilini, yaratılan herşeyin esirgenmesi takip eder ve yaratıcı ister istemez aynı anda esirgeyen rolünü de oynamalıdır. Aynı zamanda, esirgeyen olma fiilinde, esirgenen herşeyin yıkımı da beklenir. Bu nedenle, herşey bilerek ya da kazara esirgenir ve bu nedenle kaçınılmaz yıkımı tahmin ederek, esirgeyen yaratılan ve esirgenen herşeyin geleceğini, şimdiki zamanda tesis eder. Tanrı orijinal ilahi rüya halinde bu üç rolü Yaratan, Esirgeyen ve Yokeden'i aynı anda ebediyyen oynar.
Sayfa 98 - Arion YayıneviKitabı okudu
Örneğin, sınırsız bir okyanus hayal edelim. Bir de bu sınırsız okyanusun bir zerresini oradan çıkardığımızı ya da ayırdığımızı hayal edelim. Bir adım sonra, okyanusun bu zerresi, ayrılmadan evvel sınırsız okyanus içerisinde okyanusun kendisidir ve orda kıyısız okyanusun içinde okyanusun bir zerresi değildir çünkü okyanusun her bir zerresi, bir damlanın limitleriyle sınırlanmadıklarında, sınırsız okyanustur. Okyanusun bir zerresi yalnızca sınırsız okyanustan ayrıldığı veya sınırsız okyanustan bir damla olarak dışarı alındığında, okyanusun bu zerresi, kıyısız okyanusun bir damlası olarak ayrı var oluşunu elde eder ve okyanusun bu zerresi sınırsız okyanusun bir damlası olarak görülmeye başlanır. Diğer bir deyişle, sonsuz, sınırsız ve limitsiz okyanusun kendisine şimdi bu sonsuz, sınırsız ve limitsiz okyanusun bir damlası gözüyle bakılır. Ve bu okyanus zerresi veya okyanus zerresinin damlası, sonsuz, sınırsız ve limitsiz okyanusla karşılaştırıldığında, sonsuz sınırlamalarla en sınırlı ve en kısıtlıdır. Yani sonsuz özgür zerre kendini sonsuz sınırlı bulur.
Sayfa 37 - Arion YayıneviKitabı okudu
Reklam
Ruhun bilincinin evriminin döngülerinin daha ileri ve yüksek bilinçlere ulaşması, düşük türlerin formlarının izlenimlerini deneyimleyip tüketirken, daha yüksek türlerin formlarının evrimi yoluyla olur.
Sayfa 42 - Arion YayıneviKitabı okudu
Bitki-formun en-sonraki türünün vasıtası ile bağdaşmakla ruhun bilinci, madde alemde, bitki-formun terkedilen bu son türünün izlenimlerini deneyimler. Çeşitli deneyimler yoluyla bu izlenimler tüketildiğinde, ruhun bilinci bitki-formun en-sonraki türüyle bağlantısını terkeder ve tekrar (ruh) kendini maddi formu olmaksızın ve bilincini yalnız bu terkedilen son form türünün izlenimlerine merkezlenmiş olarak deneyimler. Bu izlenimleri deneyimlemek için ruhun bilinci kendini tekrar bitki-formun bir sonraki türüyle özdeşleştirmek eğilimindedir. Formların birbiri ardına olan bu izlenimler, deneyimler ve türler zinciri o derece bağlantılıdır ki, nihayetsiz gibi görünürler; ve ruhun bilincinin, kendini tümüyle ve bütünüyle evrimleştirebilmek için, bu kısır döngüye sokmaktan başka seçeneği yoktur taki, ister istemez, ruhun böylece kazanılan bilinci onun sonsuz, ebedi ve ezeli olarak ve ebediyyen Ruh-Ötesi'nin içinde olduğunu idrak etmesini ve sonsuz güç, sonsuz bilgi ve sonsuz mutluluğu deneyimlemesini sağlayana kadar. Önemli olan ve dikkatle not alınması gereken nokta, ruhun bilincinin evriminin döngüsü deveran ettikçe, ve daha fazla ve daha büyük izlenimlerin deneyimlenmesi yoluyla daha fazla ve daha büyük bilinç elde edildikçe, bilincin bu tekamülü, ayrışılan veya terkedilen veya atılan aşağı türlerin izlenimlerini tüketirken, istemeyerek de olsa daha yüksek türlerin bir dizi formunu evrimleştirir.
Sayfa 44 - Arion YayıneviKitabı okudu
Bitki-formunun bu en-ilk türü halindeki ruhun bilinci, sırasıyla taş-formu, metal-formu ve bitki-formunda deneyimlediği ve deneyimlemekte olduğu izlenimlere uyumlu ve orantılı olarak madde alemi deneyimler. Sonuç olarak madde alemi deneyimlerken, bitki-formla özdeşleşmiş ruhun bu bilinci şimdi, bitki olduğunun ve yarı canlı ve yarı cansız niteliklere sahip olduğunun farkına varır. Bilinçli ruh şimdi bu bitki-formu yoluyla maddi alemde dik, ayakta durma iddiasındadır. Herşeye rağmen bu form özgür olarak, kendi kendine ayakta duramaz, bu dik duruş için başka araçların desteğini kullanır. Yine de bu form henüz, ruhun bilincine iradi hareket deneyimini verecek yetenekte değildir. Metal-formun en-son türünün izlenimleri ruhun bilinci tarafından, bitki-formunun en-ilk türü yoluyla tüketildikten sonra, bitki-formun bu en-ilk türü bırakılır (yani ruhun bilinci kendini, bitki-formun bu en-ilk türünden ayrıştırır). Bir kez daha bilinçli ruh, evrimleşmiş bilincin varlığına rağmen, kendisinin formsuz olduğunun farkına varır. Ruhun bu gelişmiş bilinci şimdi, henüz terkedilen ya da ayrışılan bitki-formun en-ilk türünün izlenimlerine merkezlenmiştir.
Sayfa 43 - Arion YayıneviKitabı okudu
Sonsuz saadet ebedi ve ezeli ve süreklidir ve daimi olduğundan herhangi zıt bir niteliği yoktur. Diğer yandan mutluluk, sonsuz saadetle bağlantılı olmasına rağmen,kalıcı değildir bu nedenle ızdırabın zıtlık özelliğini içerir. Bu sonlu mutluluk insanoğlunun hayatının temelini oluşturmasına rağmen ortadan yok olur çünkü hayatın kendisi geçicidir. İllüzyonun hayatı, Hiçlik’in hayatı olarak tezahür eden Hiç’in sonucu olduğundan, bu hayat yok olmalıdır.
28 öğeden 16 ile 28 arasındakiler gösteriliyor.