Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Tarihsel, Sosyolojik ve Eleştirel Bir Yaklaşım

Tasavvuf, Velâyet ve Kâinatın Görünmez Yöneticileri (Ciltli)

Ahmet Yaşar Ocak

Tasavvuf, Velâyet ve Kâinatın Görünmez Yöneticileri (Ciltli) Sözleri ve Alıntıları

Tasavvuf, Velâyet ve Kâinatın Görünmez Yöneticileri (Ciltli) sözleri ve alıntılarını, Tasavvuf, Velâyet ve Kâinatın Görünmez Yöneticileri (Ciltli) kitap alıntılarını, Tasavvuf, Velâyet ve Kâinatın Görünmez Yöneticileri (Ciltli) en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Yani tasavvuf İslam kökenli olmakla beraber tasavvuf teorileri eski felsefi ve mistik kültürlerin mirasından yararlanmıştır.
El-Aynî, ibn Teymiyye'nin Bugyetü'l-Mürtâd fi'r-Reddi 'alâ Ehli'z-Zendeka ve'l-ilhâd isimli kitabında ibn Arabî, ibn Hûd, Ìbn Seb'în, Afîfeddîn et-Tilemsânî, Celâeddîn-i Rûmî ve Sadreddîn-i Konevî'nin küfrünün "Allah indinde Yahudilerin ve Hiristiyanlarin hatta puta tapanların küfründen daha büyük olduğunu yazdığını bilhassa nakleder.
Sayfa 139Kitabı okudu
Reklam
Yeni- Eflatunculuğun teorik tasavvuf düşüncesi açısından önemi, Eflatun'un Tanrı'yı ifade etmek için kullandığı Demiorgos yerine Nous telakkisi ile Tek yahut Bir anlayışını öne çıkarmış olmasıdır.
Abbaside ki Çeviri Hareketleri Üzerine
Çevirmenlerden Gregory Thaumaturgos şunları söylemektedir: "Hiçbir konuyu incelememiz yasak değildi. Gizlenen, saklanan hiçbir şey yoktu. Barbarlara veya Greklere ait olsun, her doktrinle, dünyevi olsun manevi olsun, ilahi olsun, beşeri olsun, her şeyle uğraşmamıza izin verdi. Tam bir güven içinde incelemeler yapıyor, bütün bir bilgi dairesini dolaşıyor ve ruhun bütün zevklerine nail olarak mutmain oluyorduk.
Abbasi halifeleri içinde en ilginç tiplerden biri olan Me'mun'un dönemi İslam tarihinde, imanın akılla, akli delillerle desteklenmesi gerektiğini savunan Mûtezi mezhebini resmen devlet politikası haline getirilmesiyle akılda kalmıştır.
Reklam
Bir müslüman ne Yunanlıların dilini, ne insani değerlerini ne de dinlerini kabul etti. Ödünç aldığı şeyler, sadece tercüme yoluyla ona gelenlerle ve daha çok teknik ve bilimsel Hellenizm ile sınırlı idi.
Onlara göre hadis uyduranların en tehlikelisi, toplum içindeki saygınlıklarından dolayı sufilerdir.
Sayfa 106Kitabı okudu
Gazzali'nin İhya'sında kullanılan pek çok hadisin sahih kaynaklardaki hadislere lafız itibariyle uymadığı, Zehebi, İbn Kesir ve Tartuşi gibi aynı zamanda müverrih olan tanınmış hadis ulemasınca belirtilmiştir.
Sayfa 106Kitabı okudu
Kutup( insanı kamil) İbn Arabi 'nin Velayet sisteminde en önemli velidir. Ona göre her nezilde Peygambeein temsilcisi olan bir Kutup mutlaka vardır çünki alem onlar olmadan ayakta duramaz. Kutup bütün manevi mekanları kuşatan yüce bir şahsiyettir. Bununla beraber bu terim için yalnızca sahib-i zaman (mehdi) olan bir tek şahış için kullanılır ki bu Yahudi mistisizmindeki Gedöl Ha - Dör veya Saddik Ha dör'dür. Fiziki olarak kendisi nerede bulunurs bulunsun, onun mekanı daima Mekkedir. Sonra dört ana yönün sahipleri olan evtât(vetedler:direkler) gelir. Onları yedi iklimin sahibi olup her biri Musa, Harun, İdris, Yusuf, İsa ve Adem peygamberlerin hususiyetlerini taşıyan YEDİ ABDAL takip eder. Bunların ardından Nücaba(Necipler) denilen sekiz veli sırayı alır. İBN İ ARABİ bunların arkasından da kırk veliden müteşekkil RECEBİYYÜN ve peşinden Havariyyün dediği veli kategorilerinin yerleştirir. Bu tabakaların veya kategorilerinin her biri "üst ve alt alemler" in kozmik düzenini temsil etmektedir.
39 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.