Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Tefsir Üzerine Gönderileri

Tefsir Üzerine kitaplarını, Tefsir Üzerine sözleri ve alıntılarını, Tefsir Üzerine yazarlarını, Tefsir Üzerine yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
119 syf.
5/10 puan verdi
·
Beğendi
Çok fazla beğenmedim. Herkesin rahatlıkla okuyup anlayacağı bir dil kullanılmamış. İçerisinde yanlış ve aşırıya kaçan bilgiler mevcuttu. Tavsiye eder miyim? Hayır. Ama İlmi alt yapısı olan okuyabilir, zararı yok.
Tefsir Üzerine
Tefsir Üzerineİbn Teymiyye (Ahmed b. Abdulhalim el-Harrani) · Pınar Yayınları · 201718 okunma
Ayetler hakkında onların kavilleri anlatılır, ibarelerinde bazen lafızlarda zıtlık meydana gelir de, bu konuda kendisinde bir bilgi bulunmayan kimse bunu bir ihtilaf sanır. Bunun üzerine bazı kaviller anlatırlar. Oysa durum öyle değildir. Bunlardan bazı bir şeyi "lâzımı" ile veya benzeri ile tefsir ederler, kimisi bir şeye aynıyla "nass" getirir (bizzat delil gösterir); fakat bütün bunlar aynı anlamadır (hepsi aynı kapıya çıkar) birçok yerde. Zeki ve kavrayış sahibi olan kimse bunu anlasın. Hidayete erdiren sadece Allah'tır.
Reklam
İlim, kendisi doğrulanan bir masumdan ya nakledilerek gelir veya malum bir delile dayalı bir söz olarak gelir. Bunun dışındakiler ise, ya değersiz ve reddi gereken ya da değerli midir değil midir gibi hakkında karara varılamayan haberler veya bilgilerdir.
Kur'an'ın tefsiri hususunda sahabe arasındaki farklılık ve tartışma yok denecek kadar azdır.
Kur'an-ı Kerim'i reye dayanmak suretiyle mücerret tefsir cihetine gitmek haramdır. Bize Müemmel, Sufyan, Abdü'l-A' lâ, hepsi Said b. Cübeyr'den bildirdiler. Said b. Cübeyr de İbn Abbas'tan rivayetle, İbn Abbas demiştir ki; Allah Resulü şöyle buyurdular: "Kim Kur'ân hakkında ilmi olmadan konuşursa, o cehennemdeki yerine hazırlansın."
Ayetler hakkında onların kavilleri anlatılır, ibarelerinde bazen lafızlarda zıtlık meydana gelir de, bu konuda kendisinde bir bilgi bulunmayan kimse bunu bir ihtilaf sanır. Bunun üzerine bazı kaviller anlatırlar. Oysa durum öyle değildir. Bunlardan bazı bir şeyi "lâzımı" ile veya benzeri ile tefsir ederler, kimisi bir şeye aynıyla "nass" getirir (bizzat delil gösterir); fakat bütün bunlar aynı anlamadır (hepsi aynı kapıya çıkar) birçok yerde. Zeki ve kavrayış sahibi olan kimse bunu anlasın. Hidayete erdiren sadece Allah'tır.
Reklam
Şurası bizce bilinen bir gerçektir ki sahabi, tabiin ve onlara tabi olanlar; Kur'an'ı en iyi okuyanlar ve Kur'an'ın tefsir ve manalarını en iyi bilenlerdir. Nitekim onlar, Allah'ın hak olarak Resulü ile gönderdiği gerçeği de yine en iyi bilenlerdir. Kim onlara muhalif hareket ederse, onların tefsirlerinin aksine bir tefsir yaparsa bu kimseler hem delilde ve hem de medlulde hata etmiş olurlar. Çünkü gerçekte onların görüşlerine muhalefet eden her bir kimsenin mutlaka ya akli veya işitmeyle ilgili olarak bir şüphesi vardır ki, onu zikrediyor.
Tefsir konusunda ihtilaf iki türlüdür: a) Sadece dayanağı nakil olan ihtilaf... b) Ya da başka bir şeyden dolayı bilinen ihtilaf... Zira bilmek, ya doğrulayacağımız ve kabul edebileceğimiz bir nakle dayanır. Ya da muhakkak olan bir istidlale dayanır. Nakledilen şey de ya bir masumdan (doğruluğundan şüphe etmediğimiz birisinden) veya masum olmayan birinden olabilir.
Şurası kesinlikle bilinmelidir ki, Hz. Peygamber(s) bütün ashabina Kur'an-ı Kerim'in manasını beyan etmiştir. Nitekim Kur'an'ın lafızlarını dahi açıklamıştır. Bu durumu Rabbimiz şu ayetiyle bildirmektedir: (Habibim) Biz sana da Kur'an'ı indirdik. Ta ki, insanlara, kendilerine ne indirildiğini açıkça anlatasın ve ta ki, onlar iyice fikirlerini kullansınlar. (Nahl, 16/44) İşte bu ayet, Hz. Peygamber'in Kur'an'ın hem lafızlarını ve hem de manalarını ashabına açıkladığının apaçık delilidir.
Reklam
Cenabı Mevla yine buyuruyor: İşte Biz, sana da (Habibim) böylece emrimizden bir ruh vahyettik Halbuki (vahiyden evvel) kitap nedir, iman nedir, sen bilmezdin. Fakat biz onu bir nur yaptık. Bununla kullarımızdan kimi dilersek ona hidayet ederiz. Şüphesiz ki sen her halde bir yolun rehberliğini yapıyorsun. "(Öyle doğru bir yol ki, o) göklerde ne var, yerde ne varsa hepsi kendisinin olan Allah'ın yoludur. Gözünüzü açın: (Bütün) işler ancak Allah'a dönüp varır. (Şura: 52-53)
24 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.