Tıbbu'n Nebevi sözleri ve alıntılarını, Tıbbu'n Nebevi kitap alıntılarını, Tıbbu'n Nebevi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sahih Buhari'de Hazreti Aişe şöyle demiştir: Resulullah (sas) sabahın iki rekatını yani sünnetini kıldığı zaman sağ tarafına uzanırdı.
(Buhari, 1160; Müslim, 1714.)
Şöyle de denilmiştir: Sağ tarafına uyumada hikmet uykuya fazla dalmamaktır. Çünkü kalp sola eğimlidir, sağ yanına uyuynca kalp sol tarafında yer arar, bu da kalbin yerleşmesine ve ağır uyumasına mani olur.
Uykuda sol tarafına yerleşmesi ise öyle değildir çünkü esas yeri orasıdır. Bundan tam bir rahatlık meydana gelir, insan uykuya dalar, ağırlaşır, din ve dünya menfaatlerini kaçırır.
"Kim sabahleyin kalktığı zaman bedeninde afiyet, çevresinde güvenlik, o günün de rızkını bulursa, sanki ona bütün dünya verilmiş gibidir..."
{Tirmizi, 2346;İbn Mace, 4141}
Kul en çok kalbi kırıldığı zaman Rabbine yaklaşır. Artık Rabbinin rahmeti onun yanındadır. Eğer Rabbi onun velisi olursa ona öyle kalp gıdası verir ki bundan tabiatının kuvvetleri güçlenir, kuvvetleri canlanır, bedenin aldığı gıdalardan daha etkili olur.
İmanı, Rabbisine sevgisi, onunla beraberliği, sevinci ne kadar kuvvetli, Rabbine yakîni sağlam olursa, ona ve rızasına özlemi artarsa, içinde dille ifade edilmez, doktor reçetesinin yapamayacağı ve ilminin yetişemeyeceği bir kuvvet bulur.
Eski doktorlardan biri şöyle demiştir: Kim bedeninin sağlığını isterse az yesin ve az içsin; kim kalbinin sağlığını isterse, günahları terk etsin.
Sabit bin Kurra da şöyle demiştir: Bedenin rahatlığı az yemede, ruhun rahatlığı az günahta, dilin rahatlığı da az konuşmadadır.
Kalp düzeltilmeden bedenin düzeltilmesi fayda vermez.
Kalp düzeltilmişken bedenin bozulması fazla bir zarar vermez.
O geçici bir zarardır, arkasından sürekli ve tam menfaat gelir.
Tevfik Allah'tandir.
~^~
İmam Ahmed şöyle demiştir: Yemek dört şeyi birleştirirse mükemmel olur: Başında Allah'ın ismi zikredilir, sonunda ona hamd edilir, yiyenler çok olur ve helalden olursa.
Şöyle denilmiştir: Gündüz uykusu üçtür: Ahlaktır, cahilliktir ve ahmaklıktır.
Ahlak olan öğle uykusudur. O da Resulullah (sas)'in uykusudur.
Cahillik de kuşluk uykusudur ki insanı dünya ve ahiret işlerinden alıkoyar.
Ahmaklık da ikindi uykusudur. Geçmişlerden biri şöyle demiştir: Kim ikindiden sonra uyur da aklı karışırsa kendinden başkasını suçlamasın.
Doktorlar şunda ittifak etmişlerdir ki tedavi ne zaman gıda ile mümkün olursa, ilaca geçilmez. Ne zaman basit ile mümkün olursa bileşiğe geçilmez. Demişlerdir ki: Hangi hastalk gıda ve perhiz ile önlenirse, ilaçla önlemeğe gidilmez.
Su soğuk olur da içine bal yahut kuru üzüm yahut hurma veyahut şeker gibi tatlandıracak bir şey karıştırılırsa, vücuda giren ve sağlığını koruyan en yararlı şey olur. Bunun içindir ki Resulullah (sas) soğuk ve tatlı suyu severdi.