Vesikalı Şehir

·
Okunma
·
Beğeni
·
319
Gösterim
Adı:
Vesikalı Şehir
Baskı tarihi:
2014
Sayfa sayısı:
184
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789753426060
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Metis Yayıncılık
Sinemada şehir nasıl temsil ediliyor? İstanbul, "taşı toprağı altın" iken, nasıl oluyor da "orospu İstanbul" haline geliyor? Sinemadaki şehir imgeleri, şehrin kolektif bilinçaltı hakkında bize ne söyleyebilir? Feride Çiçekoğlu, kült bir İstanbul filmi olan Vesikalı Yarim'in verdiği esinle yazdığı kitabında, şehrin suretleri ile, "kadın"ın ikiye bölünmüş kimliği arasındaki çakışmanın filmden filme nasıl sıklıkla tekrarlandığına dikkat çekiyor. Kadının ev içinde anne, eş ve şefkat hatırlatan kimliği ile sokaklarda dolaşan kadının fahişeliği, baştan çıkarıcılığı, hazzı hatırlatan kimliği arasındaki bölünme, İstanbul'un sinemadaki imgesini ele veriyor. Üstelik bu İstanbul'a özgü değil. Dünya sinemasının birçok klasiğinde, erkeğin gözünde ikiye bölünüp fetiş haline gelmiş kadın cinselliğinin şehre yansıtıldığını görebiliyoruz.
Kitaba henüz inceleme eklenmedi.
Çünkü güneşin doğduğu ve battığı her yerde, ister şehrin kargaşasında ister çiftlik hayatının berrak gökyüzü altında, hayat aşağı yukarı aynıdır; kimi zaman acı, kimi zaman tatlıdır.
Saat severdi babam, hem kol saatlerini hem de şehrin saatlerini. Vapurla Kadıköy'den Karaköy'e geçerken, Haydarpaşa, Dolmabahçe, Tophane üçgeninden şehre dair saat hikayeleri anlatırdı.
Feride Çiçekoğlu
Sayfa 23 - Metis Yayınları
Teknolojinin egemenliği, en tepede bütün kontrolü elinde tutan bir diktatör ile özdeşleştirilerek, şehir özgürlüğün değil köleliğin mekanı olarak sunulmaktadır.
O İstanbul'dayken devletin sahipsiz kaldığına dair korkusu aramızda esprilere neden olurdu. Babamın saat sevgisinin, 1930'lara has faşizm, ırkçılık, milliyetçilik karışımı bir modern zamanlar tutkusu ile iç içe geçen yanını ise yakın zamanlarda düşündüm.
Feride Çiçekoğlu
Sayfa 25 - Metis Yayınları
9'u 5 geçe durdurulan Dolmabahçe Kulesi'nin saati ile Şehvet Kurbam filminin 6'da durdurulan salon saati arasındaki benzerlik ise, ancak bu bölümü yazarken dikkatimi çekti.
Feride Çiçekoğlu
Sayfa 25 - Metis Yayınları
Mekan-zaman ilişkisini hareketin kurduğu dönemde şehrin zamanı artık sinemadır. Şehrin metropole dönüştüğü ve zamanın mekanı yuttuğu çağın ifade biçiminin sinema olması rastlantı değildir.
Feride Çiçekoğlu
Sayfa 27 - Metis Yayınları
Sokaklarda gezerler. Gece yarısı tek başlarına dolmuşa binerler. Kimi karanlık camdan dışarı bakar, kiminin dizleri köşeli, kiminin nefesi nane şekeri kokar.
Feride Çiçekoğlu
Sayfa 15 - Metis Yayınları

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Vesikalı Şehir
Baskı tarihi:
2014
Sayfa sayısı:
184
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789753426060
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Metis Yayıncılık
Sinemada şehir nasıl temsil ediliyor? İstanbul, "taşı toprağı altın" iken, nasıl oluyor da "orospu İstanbul" haline geliyor? Sinemadaki şehir imgeleri, şehrin kolektif bilinçaltı hakkında bize ne söyleyebilir? Feride Çiçekoğlu, kült bir İstanbul filmi olan Vesikalı Yarim'in verdiği esinle yazdığı kitabında, şehrin suretleri ile, "kadın"ın ikiye bölünmüş kimliği arasındaki çakışmanın filmden filme nasıl sıklıkla tekrarlandığına dikkat çekiyor. Kadının ev içinde anne, eş ve şefkat hatırlatan kimliği ile sokaklarda dolaşan kadının fahişeliği, baştan çıkarıcılığı, hazzı hatırlatan kimliği arasındaki bölünme, İstanbul'un sinemadaki imgesini ele veriyor. Üstelik bu İstanbul'a özgü değil. Dünya sinemasının birçok klasiğinde, erkeğin gözünde ikiye bölünüp fetiş haline gelmiş kadın cinselliğinin şehre yansıtıldığını görebiliyoruz.

Kitabı okuyanlar 5 okur

  • Mehmet Ben
  • Tohum Altı
  • Vjhfbjkfg
  • Gizem Kuzu
  • Çiğdem Aksoy Kahraman

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%33.3 (1)
9
%0
8
%33.3 (1)
7
%33.3 (1)
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0