Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Zarathuştra

M. Sıraç Bilgin

Zarathuştra Sözleri ve Alıntıları

Zarathuştra sözleri ve alıntılarını, Zarathuştra kitap alıntılarını, Zarathuştra en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Aryanlar ve bilhassa onların Med kolu, süt ve iki bitkinin usaresini katıştırarak elde ettikleri bir içkiyi “yasna” adını verdikleri ilahilerin eşliğinde törenle suya dökerken, ona saygılarını gösteriyor, doğaya verdiği gücü ona iade etmiş olduklarını düşünüyorlardı.
Sayfa 29
Tistrya insanlara yağmur mevsiminde görünen bir yıldız ile sembolize edilmiştir. Sorani Kürtleri buna harika bir isim vermişler; Gelavêj. Batı ve Bilim dünyası bu yıldızı Sirius olarak tanır. O Grekler’in “Köpek Yıldızı” Mısırlılar’ın “İsis’in Ruhu” dedikleri yıldızdır. Zaza Kürtleri buna ”Astarê Payızi” der ve çok saygı gösterirler
Sayfa 30
Reklam
Zerdüştlük'te rahip evlenecek olan çiftler için okuduğu dualarda "şarap gibi canlı ve neşeli olasınız" derdi.
Mithra, yeryüzünde insanlar tarafından en uzun süre tapılan tanrıdır. Yani insanların yahve, Zeus, Allah, manitur, tor vs gibi özel isimler vererek taptıkları tanrılar arasında "en kıdemlisidir"ve hala dünyanın bir köşesinde milyonlarca insan tarafından kendisine tapılmaya devam edilmektedir.
kavga
Heraklitos'un Logos'unda hareketin ebedi kanunu "kavga"dır. Bu kavga yarışan element veya ögelerin kavgasıdır. Kavga sayesinde hayat mümkündür. Hastalık; sağlığı hoş ve güzel yapan bir olgudur. Adaletin kendisi de kavgadır.
Sayfa 155Kitabı okudu
ORTAK NOKTALAR
Mehdi'nin geleceğine olan inanç ve Hızır Aleyhisselam kavramı tıpkısıyla Zarathustra'nın dininden alınma bir inançtır. Zarathustra dinini İslam'la örten bir diğer mezhep ise Kürtler arasında yer bulmayan İsmailiye Mezhebi'dir.
Reklam
Cehennem adı nereden uydurulmuş
Eski Kudüs'ün güneyinde bir vadi vardı, bunun girişinin adı Gehenna idi. Hinnom ve Hinnom'un Oğullarının Vadisi denilen ve Gehenna'dan girilen bu yerde, Tevrat'ın bildirdiğine göre eski İsrail kralları çocukları ateşe atıp Tanrı'ya (ateşe) kurban ederlerdi. Bu vadi daha sonra bir çöplüğe dönüştü. Suçluların cesetleri de buraya atılırdı. Tevrat, David'in oğlu Ahas'ın krallığı sırasında kendi çocuklarını da orada ateşe kurban ettiğini kaydeder. Fakat sürgün sonrası Tevratlar'da, mesela Jesaja: 66.24'te artık ateş bir ceza olarak günahkarları yakacak, onları yakan ateş sönmediği gibi, kendileri de ölmeyecek ve ebediyen etten nefret edeceklerdi. Böylece Gehenna bir coğrafi yer olmaktan çıkarak, ruhların işkence gördüğü dinsel bir kavrama dönüştü.
Sayfa 219Kitabı okudu
Abdest'in Avesta'da İzleri
Bahdiniler, günlük ibadetleri olan Gahlar'a başlamak için müslümanlığın "abdest"ine benzer bir şekilde el, ayak ve yüzlerini yıkamak zorundaydılar. Kadınlar, ay halini yaşarken, 3-7 gün, her ne kadar sürüyorsa, bu ibadete katılamazdı. Müslümanlık'ta da bu ''ara verme" olayı sürdürülmüştür.
Sayfa 146 - Ortadoğu kültürü olduğunun kanıtlarından birisi daha.Kitabı okudu
Sürgün öncesi Yahudiler arasında Sadduce'ler (Zadokçular) adını taşıyan bir grup vardı, ki bu gruptaki insanlar ne meleklere, ne ruhlara, ne de yeniden dirilmeye inanırlardı. Bu grup çok genişti ve Asmonaeller'le Hasmonaeler'in tüm prenslerinin meyli bu yöndeydi.
Sayfa 182Kitabı okudu
33 Sayısı
Eskiden dinlerde 33 sorulu sorgular çok yaygındı. Zarathustra kendi döneminde yapılan bu tür sorgulamalarda, büyük bir performans gösterirdi. İslamiyet'teki 33 tesbih'in, bu 33 sorulu dini imtihanlarla ilişkisi açıktır.
Sayfa 130Kitabı okudu
Reklam
İnsanların geçim kaynaklarının uğrunda yok edildiği anlamsız ayinlerden uzak durulması vs. gibi tedbirler alınması gerekiyordu.
Sayfa 106Kitabı okudu
Cennet ve cehennem fikir olarak ilk kez Zarathustra'da sistemleşmiştir. Cennet sonsuz ilahi ışık diyarıdır. Cehennem sonsuz karanlıklar içindedir. O, karanlıktan daha karanlıktır.
Domuzun aforozu nasıl başladı
Yaban domuzunda cisimleşen Zafer Tanrısı Verethraghna.. Aryanlar onu sonsuz cesaretinden ve inatçılığından dolayı takdir ederlerdi. Bu keskin dişli, muazzam güçlü tanrı her zaman imansızlar ve anlaşma bozguncularını ezmek için tetikteydi. Bu tanrı da savaşçı karekterliydi, yani bir daeva idi. Bundan dolayı Zarathustra tarafından yasaklanmıştı. Ona tapmak bir yana, onu kutsamak bile "günah" sayılıyordu. Ama Verethragha, daeva yasnacılar arasında kendisine saygı duyulan bir pencere sağlayabilmiş, asırlarca tanrı katını terk etmemişti.. Zarathustracılar'ın domuza uyguladığı afaroz, Aryanlar'ın düşmanı olan Akdeniz yöresindeki dini gruplar arasında da yankı uyandırmış, bu gururlu ve inatçı hayvanın yenmesi Yahudilerce yasaklanmıştı. Bu yasak İslam'da da sürdürülecekti.
Yezidilerin Mitolojileri eski Aryan Mitolojisi'nin bir nevi devamıdır. Ahriman, yezidilikte daha bir güçlenmiş olarak; Melek Tavus'tur.
Yerinde bir eleştiri
Şahdiniler'in Şeytan'ı, kendiliğinden var iken Yahudi, Hıristiyan ve Müslümanlar'ın Şeytan'ı Yehova veya allah tarafından yaratılmıştır. Burada Mills'in haklı olarak yönelttiği bir eleştiriye geliyoruz: Bu dinlerin tanrısı, yani; geçmişte olmuş olan ve gelecekte olacak olan her şeyi bilen tek ve kudretli tanrısı, yarattığı bir meleğin kötüyü seçeceğini nasıl oldu da kestiremedi? Eğer kestirmişse neden bu kötülüğe, yoldan saptırmacalara "göz" yumdu?
Sayfa 181Kitabı okudu
48 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.