Ah ,Küçük Prens'im! Senin o üzüntü dolu küçük hayatını yavaş yavaş anladım böylece. Uzun bir süre günbatımındaki tatlılık tek avuntun olmuştu. Bu ayrıntıyı dördüncü gün öğrendim. Ne demiştin bana o sabah?
"Günbatımını çok seviyorum. Hadi gidip bir günbatımı görelim."
"Ama beklemek gerek..."
"Neyi?"
"Güneşin batışını."
Bu gezegenle ilgili bütün ayrtıntıları size anlatıyorsam ,üstelik numarasını da veriyorsam, bunun nedeni yine büyükler . Büyükler sayılara bayılırlar . Tutalım , onlara yeni edindiğiniz bir arkadaştan söz açtınız, asıl sorulacak şeyleri sormazlar . Sesi nasılmış, hangi oyunları severmiş, kelebek biriktirir miymiş, sormazlar bile. "Kaç yaşında?" derler, "Kaç kardeşi var ?Kaç kilo? Babası kaç para kazanıyor ? "
Bu tür bilgilerle onu tanıdıklarını sanarlar.