Kitabın zararsız ve sadık bir dost olduğu çok söylenmiştir.
Kitaplar dost mudur? Elbette
Sadık mıdırlar? Belki
Zararsız mıdırlar? Asla
Bilmem hangi İngiliz demiştir ki : "Her zaman size itaat ederler, her sorduğunuza cevap verirler, yalan söylemezler, aleyhinize dedikodu yapmazlar, ödünç para istemezler, dilediğiniz zaman susarlar, çağırdığınız zaman gelirler. Kitaplâr eşsiz birer dostturlar."