Çetin Altan, ölünce yakılmak isteyip istemediği hakkındaki bir soruya, “yanarak kâinatla bütünleşmek iyi!” diye cevap veriyor... Sanki toprağa gömünce başka bir şey oluyor... Hem inanç olmayınca, niye yakılıp ziyan edilsin ki?.. Açlık çekilen bir dünyada yaşıyoruz; et olarak, en iyi et, insan eti... Sonra, köpek maması yapmaktan, gübre yapılmaya ve kimya sanayiinde kullanmaya kadar bir sürü faydalı alan var!..
Sayfa 465 - Düşvârî: 31 Mayıs 1990, ″YÜCE HALİS VAVÎ″ başlıklı bölüm, İBDA Yayınları