Profil
Canım Kurban Olsun.
Demokrasi Şirki ile sadece seçim benzerliği bile olsa, Lütuf olarak Halkın kısmi seçtiği Hz. Osman (ra) ile fitneler zuhur etmiş, bozuk fırkalar türemeye başlamıştır. Rasûlullah ﷺ şöyle buyurdu: "Fitneler Hz. Ömer zamanından sonra başlayacak. Hz. Ömer (ra) fitnenin ortaya çıkmasını engelleyen bir kapı olacaktır." (Sahihu’l-Buhari, VIII, 93; Sunenu İbn-i Mace II, 1306 (no: 3956))
Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir...:)
"Kelimelerin aldatıcılığına kapılmamak gerekir. Aynı insanın, aynı zamanda hem "idare eden" hem de "idare edilen" olduğunu söylemek bir çelişkidir."
Sayfa 171 - IQ Kültür Sanat YayıncılıkKitabı okudu
Reklam
MUHALEFETTEN BİLE PAY ÇIKARABİMEK...
“Yaşanmaya değer hayat hangisi?”… Kavga bile, kavga öncesinde bunun haysiyetini ister, kavga bunun aracıdır, kavga neticesinde görünmesi gereken de budur. Esen rüzgâra göre yön değiştiren fikir ve kavgasının bu haysiyetten payı yoktur… Demokrasiyi idealize etmiyorum; ama ona muhalefetten bile pay çıkarılabileceğini de göstermiş oluyorum!
Sayfa 214 - İBDA YayınlarıKitabı okudu
DEMOKRASİNİN BİR GÂYESİ YOKTUR!
Netice olarak: DEMOKRASİ, karşılıklı muhalefetle var olabilen, kendini bunlarla ifâdelendirirken kendini iptale gidecek “doğru-iyi-güzel”e imkân tanımayan, demek ki “en iyi” yönetim biçimi değildir. “Demokrasiye hayır!” mı diyoruz; biz “hakikatin seçimle tâyin edilebileceğine” inananlardan değiliz - halkın arzusu kuralları halka bildirilmiş olarak tecelli etmiştir. Bunun yanında, bütün konuşan ve teklif sahibleri gibi enayi de değiliz. Öyleyse? Seçimlik hakikat, seçimin gayesi olarak tecelli eder ki, Demokrasi’nin bir gayesi yoktur, bu bakımdan da gaye olamaz. Onun etrafında “fasid daire-kısır döngü” lâfları uzatmadan, şu Demokrasi içinde kanunlarını incitmeyecek şekilde herkesten bir beklentimiz olarak, en azından İNSAN’ı ve KÂİNAT’ı tâa varlık sırrına kadar derinleştirmiş bir düşünceye nisbet içinde şu günlük “sosyal, siyasî, iktisadî, tarihî” vesair isteklerini ona bağlı görmek isteriz..."
Sayfa 214 - İBDA YayınlarıKitabı okudu
“İnsanların seçme hakkı olunca böyle oluyor.” Kitay başını iki yana salladı. “Hayır, cesurların hepsini öldürüp korkaklara oy kullandırınca böyle oluyor.”
Sayfa 241 - üzümlü kekim kitay - nezhaKitabı okudu
Türkiye'de gerçekten demokrasi olsaydı, etnik farklardan terör beslenir, terörle mücadelede bu kadar kan dökülür müydü?
Reklam
Eğitim seviyesi düşük toplumlarda demokrasi, otokrasi ya da oligarşiyi doğurur. İlkokul ya da üniversite (bence şu an ikisi de aynı düzeyde eğitim veriyor), mezunu bir cahiller güruhunun çoğunlukta olduğu bir toplumda demokrasi, geminin dümenini, çoğunluğun oyuyla seçilen bir çobana emanet etmekten farksızdır.
Bir zamanlar demokrasiden büyük seyler umulmuştu ama demokrasi sadece halkın, halk tarafından, halk için sopalanması demektir.
Çünkü her aşırılığın ardından her zaman sert bir tepki gelir. - Aşırı özgürlüğün tepkisi, insanda da toplumda da aşırı bir kölelikten başka bir şey olmaz sanırım.
Demokrasi (eski Yunanda Demos) idaresi demekti, devlet azınlıktan ayrı olan çoğunluk tarafından, yurttaşlar bütünü tarafından idare ediliyordu. Ancak okuyucunun yurttaş terimine dikkat etmesi gerekir. Köleler, azat edilmiş köleler, yabancılar, Yunan kentinde doğsa bile, babaları sekiz on kilometre ötedeki topraklardan geldiği için yabancı olanlar yurttaştan sayılmıyordu. Ilk demokrasilerde (tümünde değil) yurttaşın mülk sahibi olduğunu kanıtlaması isteniyordu, o günlerde bu mülk arazilerdi; sonradan bu kural yumuşadı. Ama günümüz okuyucusu burada modern demokrasiden çok başka bir şey olduğunu görecektir.
Reklam
Nübüvvet > Hilafet > Saltanat
İslama en uygun yönetim şekli; Şeriatın hayat bulduğu, Hilafetin varolduğu 6 asırlık islam çınarını onurluca dimdik ayakta tutan Saltanattır. Nübüvvetin devamı olan Hilafeti ancak; Kuran'ın parlak nuru ve cihat şuuru ile yetiştirilerek başa getirilecek (Peygamberin Varisi) olan Şura sahibi, Onurlu ve Cesur kişinin saltanatı ayakta tutacaktır. "Demokrasi şirktir." Dediğimde demokrat müslüman bozuntusu "Muaviye ve Yezit çok mu liyakatlıydı." diyerek saltanatı kötülemeye başlıyor. "Saltanatta en azından Şeriat mümkün ve 1000 yıldırda örneği mevcut." Dediğimde ise bu seferde "Arabistanda ve İranda da şeriat var." diyerek şeriatı (Kur'anı) kötülemeye çalışarak içinde ki küfrü izhar ediyor. Müslümandan demokrat olursa işte böyle laik kafir olur. MÜNAFIK Şeriatın bir hakikatine bin ruhum feda olsun. Zulme rıza zulüm, küfre rıza küfürdür (Said-i Nursi)
“Demokrasi denen bir şey vardı. İnsanlar fizikokimyasal özelliklerinin dışında da eşitlermis gibi.”
Sayfa 69 - İthaki YayınlarıKitabı okudu
Elbette özgürlük, dünyanın en çok özlenen armağanıdır; ama herkes ona layık değildir. Bu yüzden bazı halklar tamamen itaat etmek için doğmuştur, başkaları ise emretmek için.
Sayfa 289 - Marino cavalliKitabı okudu
290 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.