"Dünya edebiyatından örneklerle, teorik ipuçlarıyla ve en önemlisi yazarların samimi cevaplarıyla eşsiz bir kitaba dönüşen keyıfli bir olmuş. Okur adına
Uydurmanın İncelikleri Kurmaca Üzerine Kişisel Yaklaşımlar!"
"Kimi yazacaklarını önceden kalem kalem planlamayı seviyor, kimi akışına bırakmayı. Kimi ne anlattığına önem veriyor,
kimi nasıl anlattığına. Kimi karakteri üstün görüyor, kimi olay örgüsünü. Kimi zaman zaman yazar tıkanması yaşıyor, kimi içinden taşan yazma dürtüsünü kontrole alma ihtiyacı hissediyor…
Hepsinin kitaplarını büyük bir haz alarak okusak da aslında her biri birbirinden farklı, bazen de birbirinin tam zıddı. Türkçe edebiyatın güçlü kalemleri bu defa
Hakan Bıçakcı’nın hazırladığı sorularıyla okurla buluşuyor
Pekii hangı yazarlar bunlar hadı birlikte bakalım mı?
.. "Başar Başarır, Doğu Yücel, Fuat Sevimay, Hakan Günday, İsmail Güzelsoy, Jale Sancak, Mahir Ünsal Eriş, Mario Levi, Mine Söğüt, Murat Özyaşar, Müge İplikçi, Nermin Yıldırım, Seray Şahiner, Yavuz Ekinci…"
Mario Levi Okumak ve yaşamak ... Bu iki değerin yerlerini değiştirebilir siniz. Haliyle önem sıralarını da ... Ama asla birbirinden ayıramazsınız
... Roman bir şeyi dile getirmeden
söyleme sanatıdır...!!
İyi bir yazar gerçekle kurmaca arasında sıkışıp kalmaz, onun tercihi baştan bellidir. Hayat beklese de olur çünkü. Roman beklemez ...
Bresson fo toğraf için "Güzel değilse yeterince yakın değildir" der ya, bu roman için çok daha uygun bence. Yaklaşmaktan korkma. Fırtınanın içine gir ve oradan konuş. Girerken bir parantez açmayı unutma ama ... Orada kısılıp kalırsın yoksa. Delilik ile roman yazmak arasındaki "tek" fark budur: Romancı parantezi gözetir, deli açık unutur onu.
Yüzyıllık yalnızlık için, ki bu roman büyülü gerçekçilik romanının en büyüklerinden sayılır , yazarı Marquez “Anlattıklarımın hepsi gerçektir “ der. Yalan yok
İyi bir cümle , iyi bir satır için tek tek mücadele etmeden olmaz. Öyle bir söylersin ki , arıların kanatları tutulur, bulutlar geldiği yere geri gider.
"Roman Kuramı bir edebi tür olarak roman üzerine yapılmış ilk büyük sistematik çalışmadır.
Kuramlar, sınırları özenle belirlenmiş bir yaklaşım, birbiriyle tutarlı ilkelerin meydana getirdiği bir çerçevedir. Kuramlar bize edebiyat metinlerini hangi yollarla, nasıl okuyacağımıza dair yol gösterir. Kuramı oluşturan tekil örnekler değil, bütüncül bakıştır.
Georg Lukács burada biçimsel ve estetik kategorilerin tarihsel-mantıksal zorunluluğunu, imkanlarını, iç çelişkilerini ve sınırlarını ortaya koyar..
Georg Lukács 'ın bu gençlik yapıtı, Walter Benjamin'den Adorno'ya, Paul de Man'dan Edward Said'e kadar birçok eleştirmen ve edebiyat kuramcısı için de her zaman ana kaynaklardan biri olmuştur..
Roman Kuramı Kant ve Hegel'in felsefeleri ve Schlegel gibi Romantik yazarların düşünceleriyle modern edebiyat kuramları arasındaki en önemli bağlantı halkalarından biridir.
Hayat, edebi bir yapıt haline gelir; ama bunun sonucunda insan kendi hayatının yazarı ve aynı zamanda yaratılmış bir sanat yapıtı olarak bu hayatın gözlemcisi olur.
Sayfa 121 - Metis yayınları haziran 2019Kitabı okudu
Kesin konuşmak gerekirse, epik kahraman asla bir birey değildir. Geleneksel bir dusunceyet göre, epiğin izleğini kişisel bir yazgı değil topluluğun yazgısı oluşturur."
Sayfa 87 - Metis yayınları haziran 2019Kitabı okudu