Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Profil
Kelâm, hadis ve tasavvui İbn Teymiyye'nin kelâmi/i'tikâdî çizgisi, müntesibi olduğu ehl hadis çevrenin genel anlayışına büyük oranda- muvafik olarak nasların zahirine ne pahasına olursa olsun bağlı kalan bir görü nüm arz etmektedir. İbn Teymiyye, mütekellimlerle aynı paydada kalarak felsefecilere karşı durmuş ve salt akli mesainin marifetullahı, varlık incelemesinde de nihayeti vermeyeceğini açıkça ifa de etmiştir. Bu kabulün doğal bir neticesi olarak o da kelâmcılar gibi marifetullaha erişmek ve varlık incelemesinde nihayete ere bilmek için 'haberin' mutlak ve tamamlayıcı bir gereklilik oldu ğuna hükmetmiştir.20
20 Detaylı bilgi için bz.; Melikşah Sezen, Müteahhir Dönem Maturidi Kelami Şemsüddin Semerkandi (ö. 722/1322) Örneği', s. 100 vd.Kitabı okudu
Reklam
Rabbini ve Haddini Bilene Hayranım..
Nasihat; أعظم وأقصر وصية في الحياة:    احْفَظ اللَّهَ يَحْفَظْكَ... Hayattaki en büyük ve en kısa vasiyet: Allah'ı,hudutlarını koru ki Allah da seni korusun.. 🌼🌙📿
Bazı şeylere bu kadar inansak tamamdır ... 🤔🤔🤔🤔 youtu.be/NSQvwpuQtxE?si=...
ŞERİAT TAKDİRE DEĞİL, TEDBİRE BAKAR...
“Kader bir itikad işidir, yapıp etme işi değildir” demişlerdir. Şurada bir adam öldürsen, bu kaderdir; ama şeriat seni misl-i mukabeleye tabi tutar. Yoksa ortada kanun diye, hukuk diye bir şey olmaz ki? Kader de geç. O seni soymuş ama sen haline şükret. Dalga mı geçiyorsun? Şayet kendinizin bir hak arama davanız varsa, birinden alacağınızı alamamışsanız, kimsenin sabır ve şükür tavsiyesini dinlemezsiniz, öyle değil mi? Bu işte de böyledir. Bir yerde bir haksızlık, bir tedbirsizlik varsa, en başta Müslüman olarak buna tepki koyarsın. Müslüman olmak haksızlık karşısında susmayı ve bunun adına sabır, şükür, tevekkül vs demeyi gerektirmez. Bu, İslâm'ı yanlış anlamak, kötü bir ahlâka âlet etmektir. Öyleyse Müslüman olmak, haksızlığa ve tedbirsizliğe boyun eğmeyi değil, karşı gelmeyi gerektirir.Bir şey daha ekleyelim, özetin özeti: - "Şeriat takdire değil, tedbire bakar!"
Selim Gürselgil
Selim Gürselgil
adimlardergisi.com 10 Şubat 2023
SELEFİLİK ve SELEFİYE...
Selefîlik/Selefiyye, itikadî konularda Kur’an ve Sünnet’in lafzına bağlı olan ve te’vili kabul etmeyen, gelenek ve mezhep karşıtı bir ekoldür. Selefîlik, İbn Teymiyye eliyle kurulmuş olup Vehhâbîler eliyle Suudi Arabistan’da devletleştiği gibi “Yeni Selefîlik” diye aynı çizginin farklı tonlarda devamı söz konusudur. Selefîliğin kurucusu,
Sayfa 14 - 15,16,17,18,19 Kazım Albay, Aylık/Baran Fikir ve Aksiyon Gazetesi, Ocak2023, İkinci Devre, Sayı 11Kitabı okudu
Reklam
46.Beyit ولفظ الكفر من غير اعتقاد بطوع ردّ دين باغتفال Kendi isteği (tav ve ihtiyarı) ile dile getirdiği manaya inanmaksızın küfür lafzını söylemek, "gaflet ve cehalet" ile dini red etmektir. İzah: Bir kimse bilgisizliği sebebi ile küfür olduğunu bilmeyerek, kendi ihtiyarı ile küfür kelimesi söylerse, İslam dairesinden çıkarak küfre dahil olur. “Şayet kendilerine niçin alay ettiklerini sorsan, ‘Biz sadece lafa dalmıştık ve aramızda eğleniyorduk”, derler. İtizarda bulunmayınız, muhakkak ki, siz imânınızdan sonra kâfir oldunuz. Eğer sizden bir zümreyi (tevbe edeceklerinden dolayı) affedersek, bir gürûhu onlar mücrim kimseler oldukları için azaba uğratacağızdır.” (Tevbe/65-66)
·
Puan vermedi
Beyitler ruhunuza işleyecektir ...
Mükemmel itikadi mevzularda insanın düşüncelerini tatmin edecek bir kitap mutlaka aklınizda merak ettiğiniz dini sualler vardır bir çoğu bu kitapta yazmaktadır arapça bilenler mana verip okudukça daha zevk alacaktır iyi okumalar .
Şerhül Emali Davul Meali ala Manzumeti Bedil Emali
Şerhül Emali Davul Meali ala Manzumeti Bedil EmaliKolektif · Siraç Yayınevi · 201911 okunma
"Akıl ve anlayış sahipleri o kimselerdir ki ayakta iken, otururken, yanları üzere yatarken (her hallerinde) Allah'ı anarlar; göklerin ve yerin yaratılışı üzerinde düşünürler (ve şöyle derler): Ey Rabbimiz! Sen bunları boşuna yaratmadın. (Boşuna bir şey yaratmaktan) sen münezzehsin.Bizi ateş azabından koru! " (Âl-i İmrân 3/191) anlamındaki ayet-i kerime, gerçek anlayış ve akıl sahibinin kimler olduğunu bize bildiriyor.
Sayfa 41
96 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
İMAM EŞARÎ...
- "Bu eser, Ehl-i sünnetin iki itikadî mezhebinden birinin kurucu reisi olan İmam Eşarî'nin, haklı bir endişeye ve tarihi tecrübeye dayanarak hadîs ehlini kelâm ilmini zemmetmesine karşı bu ilmin zaruretini ve kaynağını izahlandırma sadedinde yazdığı kelâm ilminin meşruiyet müdafaası hakkındaki risalesini, imamın söylediği sözlerin arka planını ve yankılarını göstererek izahlandırmaya ve bu konuşmaların hangi birikimin karşılığı olduğunu daha anlaşılır kılmaya niyetle girişilen bir çalışmanın ürünüdür. İslâm itikad bütünlüğünden doğan şuurun her meseleye yansımasıyla yaşanan bir inançtır. Binaenaleyh itikad bütünlüğünü ve istikametini tesis edememiş bir müminin anlayış ve yaşayışında hataya düşme ihtimali yüksektir. İtikadî şuurumuzu inşa edecek eserlere olan vukufiyetimiz bizleri bu tür hatalara düşmekten muhafaza edecektir... (Önsözden) Keyifli okumalar dileğiyle...
İstihsanu'l-Havd fi İlmi'l-Kelam
İstihsanu'l-Havd fi İlmi'l-KelamMelikşah Sezen · Kökler Kitabevi · 201610 okunma
Reklam
Bir astronomi uzmanı, yaptığı hesap sonucu güneşin tutulacağını tespit ederek önceden haber veriyor. Günü gelince de güneş tutuluyor. Şimdi güneş, bu uzman haber verdiği için mi tutuluyor? Yoksa güneş tutulacağı için mi uzman bunu önceden tespit edip bildiriyor? Başka bir ifade ile astronomi uzmanının, güneşin tutulacağını bildirmesi mi güneşin tutulmasına sebep oluyor? Yoksa güneşin tutulacağı mı uzmanın önceden bunu bildirmesine sebep oluyor.
İtikad ; "Bir şeye inanmak, Gönülden bağlanmak" demektir.
Sayfa 27