İyilik & Kötülük

12 üye
Takip
Cengiz Aytmatov
"Sen ona iyilik edersin, o sana kötülük. Utanmak, arlanmak da bilmiyorlar. Sanki kural bu imiş. Hep kendilerini haklı görürler. Herkes onlara kul-köle olsun. Kul-köle olmazsan zorla yaptırırlar bunu!"
İyilik & Kötülük
Jean Genet
"İyilikten uzaklaşmak için bu denli tutku gösteriyorsam iyiliğe tutkuyla bağlı olduğum içindir. Ve kötülük bende böylesine tutku uyandırıyorsa, insan yalnızca iyi, yani canlı olanı sevebildiğine göre, kötülük de bir iyilik olduğu içindir."
İyilik & Kötülük
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Kimin Beslediği Önemli
Puan vermedi·258 syf.··
2026 132. kitabı
Beyaz Diş, 2023 yılı Mayıs ayında okuduğum ve bitirdikten sonra üzerine uzun süre düşündüğüm nadir kitaplardan biri oldu. Jack London okumayı seven biri olarak kitaba zaten pozitif bir önyargıyla başladım. Ama bu kez mesele benim beklentim değil, yazarın gerçekten güçlü kalemiydi. Çünkü bu kitap sadece bir hikâye anlatmıyor; insanın doğasına dair ciddi bir şey söylüyor. Çoğu kişi bu kitabı “bir kurdun hikâyesi” olarak bilir ama bana göre bu, bir kurdun değil, insanın hikâyesi. Kitap boyunca Beyaz Diş’in doğuşundan başlayarak hayatta kalma mücadelesini, insanla tanışmasını, acıyı öğrenmesini ve nihayetinde aidiyet duygusunu adım adım izliyoruz. Ama asıl mesele şu, onu şekillendiren şey doğası mı, yoksa maruz kaldıkları mı? Tam burada çok bilinen o hikâyeyi hatırlıyoruz: “Herkesin içinde iki kurt vardır…” Jack London bu fikri ters yüz ediyor. Çünkü bu romanda mesele hangi kurdun güçlü olduğu değil, onu kimin beslediği. Bir iyi insan vardır, bir kötü insan ve kurdun kaderini belirleyen, hangisinin eline düştüğüdür. Bu noktada Beyaz Diş’i sadece bir hayvan olarak okumak büyük bir eksiklik olur. Çünkü o, aslında insanın içindeki ikiliğin somut hâli: Kurt → özgürlük, vahşilik, içgüdü Köpek → bağlılık, sadakat, uyum Ve biz de tıpkı onun gibi, bu iki uç arasında şekillenen varlıklarız. Kişisel görüşüm kitabın en güçlü yanı yazar, Beyaz Diş’in dünyayı algılayışını öyle bir anlatıyor ki, bir noktadan sonra onun için endişelenmeye, üzülmeye başlıyorsun. Bu da hikâyeleştirmenin ne kadar başarılı olduğunu gösteriyor. Açık söyleyeyim: Hayatımda “keşke daha önce okusaydım” dediğim kitaplardan biri oldu. Hatta belki garip gelecek ama okurken Beyaz Diş’i zaman zaman bir çocuk gibi gördüm. Saf, öğrenen, kırılan ve yeniden şekillenen… Bu yönüyle bana Şeker Portakalı’ndaki Zeze’yi
İyilik & Kötülük
Beyaz DişJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202095,7bin okunma
Ivo Andrić
"Her dirhem iyiliğin yanında iki dirhem kötülük vardı. Nefret olmadan iyilik, kıskançlık olmadan büyüklük olmazdı. Nitekim yeryüzünde küçük de olsa, gölge vermeyen bir şey yoktu."
İyilik & Kötülük

İyilik & Kötülük Konusuna Benzer öneriler

b
Büyücü3 üye · 1 yeni gönderi
Takip
h
Hayal Kırıklığı46 üye · 2 yeni gönderi
Takip
t
Tanımak10 üye · 1 yeni gönderi
Takip
insanın bilinçli olarak yaptığı iyilik ve kötülüklerin en büyük etkisi adeta bir bumerang gibi yine insanın kendisine döner.
Sayfa 25
İyilik & Kötülük