Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

m

Mimari

Ankara, Keçiören’de Mordor’un Kara kulesine benzeyen bir yapı var.
Reklam
Ekrem Hakkı Ayverdi tamamlayamadığı bir eserin önsözünde şöyle diyor: "Hakiki sanatkâr yaptığının “ezelin” elinden çıktığını bilendir. Sani'-i Hakiki'nin yani yaratıcının kendisine tanınan imkân ve saha dairesinde dünya üzerindeki bir icrakârı olduğunu idrak etmezse nafiledir."
❛❛ Sultan II. Kılıçaslan döneminde devrin vüzerasından Şemseddin Altun Aba tarafından 1202 yılında yaptırılan tarihi İplikçi Cami avlusundaki şadırvanın önemli bir özelliği bulunuyor. Üzerinde kubbesi ve 8 sütunu bulunan şadırvanın birbirine karşıt aynı hizadaki sütunlar arası konuşmalarda oluşan akustik nedeniyle ses sanki yukarıdan aşağıya doğru çok yakından, hoparlörden geliyormuş gibi bir his uyandırıyor.. ✨
Dolmabahçe Sarayı, Ermeni asıllı mimarlar Garabet Amira Balyan ve oğlu Nigoğos Balyan tarafından 1843-1855 yılları arasında yapılmıştır.
Reklam
"O anlı şanlı müzelere ne demeliydi? British Museum'u, Louvre’u, daha bilmem ne müzesini içim yanarak gezerdim. Bu ünlü müzelerde, kendi ülkelerine ait ne vardı? Biz, bize ait olan yapıtları geri alabilsek, dünyanın belli başlı müzeleri boş kalırdı. Akdeniz çevresindeki ülkelerdeki sönmüş kentlerin sayısı, Anadolu'dakilerin yanında solda sıfır kalırdı. Bu kentler bugün var olsalardı, şekerleme yapmak için yere uzansak, ayaklarımıza pasaport almamız gerekecekti... "(Gökovalı 2014).
Sao Paulo
'Modernist hareketin son kalesi olan Brutalizmin dürüstlük ilkesi mimarın malzeme kullanımıyla ilgili tercihlerinde de belirleyicidir. Beton yüzeylerde kalıp üzeri sıvayla örtülmemiş, döşemeler siyah endüstriyel kauçukla kaplanmış, su ve havalandırma tesisatı açıkta bırakılmıştır, binanın adeta derisi soyulmuştur. Belli ki Bardi'ye göre, modern mimarlığın egemen soyut biçimselciliğinden özgürleşmenin tek yolu -tıpkı MASP'ın havada süzülen kütlesi gibi- askıda kalmak, Avrupa'yla Güney Amerika, İtalya'yla Brezilya, diktatörlükle demokrasi, kapitalizmle sosyalizm, kuzeyle güney, metropolle kırsal, gelenekle modernizm, ilkelle gelişmiş, geçmişle şimdi, doğayla kültür, soyutlamayla toplumsal gerçekçilik, özel girişimcilikle kamusal politikalar arasındaki -deneyselliğe olanak tanıyan- muğlak alanlarda salınıp durmaktır.'
Beykoz ~ Küçüksu Kasrı
Mimarlar taştan, şairler de kelimelerden saraylar yaparlar. ~
Bestami Yazgan
Bestami Yazgan
Location: Beykoz Place: Küçüksu Kasrı Photographer: Ersin Menteşe
24 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.