m

Musa Anter

2 üye
Takip
Kekik reyhan ve kaçak tütün kokusu taşırdı rüzgar Alçak damlı evlerin yüksek küçük pencerelerinden Soluk ışıkları yayılırdı geceye Köpek havlamaları korkulara karışır kaygıları beslerdi Sonra dağlardan kurşun sesleri gelirdi belirli belirsiz Namlunun ucunda çırpınırdı yürekler Ağıtlar yankılanırdı dağlara doğru Kapılar kırılır talan edilirdi, sevdalar, umutlar Ve insan olan ne varsa Ve kan akardı derelerimizden Zilan, Munzur, 33 kurşun, Nevale qasaba Ve ülkemin bütün derelerinden O iklimde kalırdı acılar Duymaz dı bir Allah'ın kulu çığlığımızı Ve dağlara sevdalanırdık, karabasan gecelerin sabahlarında Direnmek kalırdı Kürt'e Yaşamanın bir başka adı direnmekti Derelerden kan akar burada nicedir Analar ağıt yakar her doğan gün Gelinler yola bakar çaresiz Oy Nevala kasaba oy Seninledir sevdam gönlüm dağlardadır oy Sabahın rüzgarında çığlığında Bir dağ düştü o dereye adı mahsum Oy oy Nevala kasaba oy
Musa Anter
Ape Musa…
10/10
·404 syf.··
Beğendi
·
2022 39. kitabı
·
34 günde okudu
·
Okunma: 18 Aralık 2022 19:26
Hatıralarım/ Musa Anter "Türkiye'nin 55 yıllık girdisinin, çıktısının, yeminli, canlı bir şahidiyim. Hem yalnızca şahidi mi? Değil ! Sanığıyım, mahkumuyum ve davacısıyım" diyen, Hayatı boyunca 11,5 yıl hapis yatan, cezaevindeyken Kürtçe sözlük hazırlayan ve 20 Eylül 1992 günü Diyarbakır'da sol bacağına iki, kalbi ve kafasına birer kurşun sıkılarak vahşice öldürürülen Musa Anter... "...Eğer şansım olur, ben de onun gibi halkımın yolunda şehit düşebilirsem, ne mutlu bana ." Apê Musa ... Kimi yerlerinde beni gülümseten, çoğu yerinde ise yüreğimi tarifsiz acıyla boğan bu kitap hakkında pek bir şey söyleyemeyeceğim.. Eşsiz bir eser. Meşhur Kürt şairi ve büyüğü olan Ehmedê Xanî, Nûbehara Biçûkan adlı Kürtçe - Arapça manzum sözlüğünün önsözünde der ki : "Ne ji bo sahib rewecan, Belkî ji bo biçûkên Kurmancan" ( Ben bu kitabı şöhret ve bilginler için değil, Kürt çocukları için yazdım.) Ben de bu büyük adamdan ilhamla hatıralarımı çocuklarıma yazıyorum. Benim gibi birçok mağara çocuğunun hayat yoluna ışık tutar ümidiyle..." Kitap, Kürt tarih ve kültürü hakkında çok şey öğretiyor. Okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum, iyi okumalar. Ve son olarak bu kitapta yer alan, Faik Bucak ait olan şiiri buraya aktarıyorum. Şiir şöyledir : Gazin ji Xwedê Ne nane, ne dane, ne şîv û taştê Ho rebio' Hevqas der û bela ki ku tê Dewlemendî li me girt, êdin em bûne xezan Hiş di serê me de nema, belê mane gêj û nezan
Musa Anter
HatıralarımMusa Anter · Aram Yayınları · 2011836 okunma