Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Profil
Hâlâ olamadım ,yapamadım!..
~•~ “Rabbinin makamından korkan ve nefsini kötü arzulardan uzaklaştıranın varacağı yer cennettir”²⁶ âyetini düşündüm, Kur’ân-ı Kerîm’in hak oldu-ğuna inandım. Ben de, nefsimin kötü arzularına muhalefet etmek için çalıştım, onu terbiye etmek için kolları sıvadım; bu mücadeleye nefsin Allahu Teâlâ’ya itaat edene ve O’na boyun eğene kadar devam ettim. ~•~
Sayfa 59 - (Naziat Sûresi, 40-41.Ayetler)Kitabı okuyor
Reklam
Öldürelim ruhumuzu kötü yollara adayan “iki yanının arasında” olanı!..
~•~ Ey Oğul! Gayretin, ruhunu kemâle erdirmek, nefsini yenmek ve bedenini ölüme hazırlamak olsun. Zira sonunda varacağın yer kabirdir. ~•~
Reklam
Nefsin İki Çeşidi!..
~•~ ...vuslat yolculuğuna çıkmayıp, haz imkânlarını kucağına alıp kendini batıran nefse, Nefsi Emmâre; bu yolculuğa çıkıp imkânlarını ayaklar altına alarak bencillik yapmadan HAKK limanına erişenlere de ‘Nefsi Kâmile’ ya da ‘Nefsi Sâfiye’ denir. ~•~
hubb-u riyâset!..
~•~ “...baş olma sevdâsı’dır. Bu huy insân ölmedikçe, yani yaşlansa da ondan geçmez. İnsanlar peygamberin dizinin dibinde olsalar da, hattâ her gün onun mucîzelerine tanıklık etseler dahi; bu huy, can boğazdan çıkmadıkça insândan çıkmaz.” ~•~
İştah ve Damak!..
~•~ İnsanı lezzetperest yapar. Haramları celbeder. Hem, iştah kalbi öldürür. İdrâki ve ferâseti perdeler. Gönül gözünü setreder. Uyku hâli verir. Tembelliğe gark eder. ~•~
Şehvet!..
~•~ Nefsin bu zilleti, insanın yedi başlı ejderhası gibidir. Bir başını ezsen diğer başıyla sana hücûm eder. Ancak yaşlanınca, kısmen kendiliğinden söner gider. ~•~
Reklam
توقيت الله مثالي في كل شيء، حتى لو لم نفهم حكمة التأخير Gecikmenin hikmetini anlamasakta Allah'ın zamanlaması mükemmeldir.
Mü'minin her zaman abdestli bulunması gerekir. Her abdest bozduğunda abdest tazeleyerek iki rek'at namaz kılmalıdır. Nerede oturursa otursun, kıbleye yüzünün dönük bulunmasına dikkat etmesi gerekir. Ken-disini daima Peygamber'imizin (S.A.S.) huzurunda oturuyormuş gibi farz ederek ona göre kendisine çeki düzen vermelidir. Ta ki, bu düşünce altın-da her hareketi vakar ve ağırbaşlı olsun, kabalıklara katlanarak her çir-kin harekete karşılık vermesin, kusurlarına karşılık hemen istiğfar etsin, kendini ve amelini beğenip böbürlenmesin. Çünkü kendini beğenmek, şeytanın sıfatlarındandır. Tersine kendini küçümsesin, buna karşılık sa-lihlere hürmet ve mühimseme nazarı ile baksın. Çünkü salihlere hürmet etmeyi bilmeyenleri Allah (C.C.) onlarla birarada bulunma nimetinden mahrum eder. İbadete hürmet etmeyi bilmeyenlerin de Allah, kalblerin-den ibadet lezzetini çıkarır.
Ebul Hasan ül-Zencanî (rehimehullahu) der ki. «İbadet binasının te-meli üç direk üzerinde oturur. Göz, kalb ve dil. Gözün ibadeti, ibret al-makladır. Kalbin ibadeti, düşünmek ve duymakladır. Dilin ibadeti ise doğru konuşmak ve Allah'ı zikretmekle olur
245 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.