ö

Özlem

89 üye · 1 yeni gönderi
Takip
Özlem ve duygular üzerine paylaşımlar.
Hayatımızın en mutlu anını kaçırmış olabilir miyiz?
Puan vermedi·465 syf.··
2018 125. kitabı
"Hayatımın en mutlu anıymış, bilmiyordum." Bu cümlenin okuyucuyu etkilediği kadar da düşündürdüğü gerçeği kabul edilmelidir. Sürekli olarak bir koşuşturmacanın içerisinde olan bizler için bazı anları kaybetmek kaçınılmazdır. Yaşarken üstüne düşmediğimiz bazı anlar, zaman geçtikçe yitirildiği için yerini pişmanlığa ve kaybetmiş olmanın dayanılmaz ağırlığına bırakır. İnsanın yaşarken çoğu şeyin farkında olmayışı ne kadar acı... Maalesef, elimizden kayıp gidene kadar değerini anlayamadığımız anların telafisi olmuyor. Kemal, büyümüş ve güzelleşmiş olan Füsun'a olan ilgisini göstermekten çekinmiyor. Bu durumun yabancısı olduğumuz da söylenemez :) Herkes (Büyük bir çoğunluk da diyebiliriz) hayatının bir noktasında düşünmeden bir şeyler yapmıştır. Bazı anlar, sonucunda ne olacağını umursamadan yaşanmalıdır. Sonunu düşünen de kahraman olabilir tabii ki ama bazen sonucunda hata yapacağından emin olsan dahi o kuyuya atlaman gerekebilir. Yara almadan kurtulmanın yolu kuyuya atlamamak anlamına gelse de bazen o yaranın bir gün kabuk bağlayacağına (bağlamasa da olur) inanıp atlamak gerekir. Çaba göstermeden, istediklerimiz uğruna fedakarlıklar yapmadan yaşanmış bir hayat neye yarar? Bu cümlemi yanlış anlamanızı istemem. İstekleriniz uğruna yakıp yıkın, herkesi ve gerçekleri görmezden gelin de demiyorum ama çabalayın. "Olmadı ama olması için elimden geleni yaptım" diyebileceğiniz noktaya kadar devam edin. Kitabın sonunda Kemal'in, Füsun'un ölümü sonrasında yaşadığı özlem ve burukluk da hissedilir düzeyde... Kitapta da yaşanan mutluluklar, acılar ve ayrılıklar güzel işlenmiş. Doruklarda yaşanan anlar, okuyucuya incelikle aktarılmış. Mutluluğun ardından yaşanması muhtemel acının işlenişi okuyucuyu yer yer sarsmayı hedeflemiş, başarmış da aynı zamanda... "Herkes bilsin, çok mutlu
Özlem
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,6bin okunma
10/10
·134 syf.··
Beğendi
·
2023 4. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 02 Şubat 2023 09:42
Özlem duygusu derinden hissedeceğiniz hatta özlem üzerine kendi düşüncelerinizi de katıp yorumlayarak okuyacağınız bir solukluk akıcı bir eser. Yazar ile ilk tanışma kitabım oldu şimdi bütün kitaplarını almaya gidiyorum. :) Özlem kişinin insan; çünkü insanın kişi olmasıdır. Özlem çeken insan kişidir. Özlem çeken kişi de, insan olmuştur. Özlem ol dun… Özlem, sonda, istenendir— özlem, istenen sondur… Uzak Oruç Aruoba
Özlem
UzakOruç Aruoba · Metis Yayıncılık · 20203,930 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Göz yaşının kağıda dökülüp filizlenmesi bu olsa gerek.
10/10
·81 syf.··
Beğendi
·
2022 48. kitabı
Bu kitaptan sonra kesinlikle favori şairlerimden oldu Şükrü Erbaş Modern cağda yaşamaya devam eden inanılmaz ve hayret verici tasvirleri olan mükemmel bir kalem... Şairin okuduğum ikinci kitabı olmasına rağmen beni o kadar kendine çekti ki artık kelimelerin içinde kayboldum. Her cümle sizi tutsağı yapıyor ve nefes alıp biraz düşünmeniz gerekiyor. Bu kitabın kaleme dökülmesinin manidar bir önemi var: şairin eşinin vefat etmiş olması. Eşine beslediği özlem, hasret, tutku hala sıcaklığını korumuş, kelimeler resmen yağ gibi akmış gönlünden. Bu söylediklerim bazı kişilere çok edebî gelebilir ama bunu somutlaştırmak için şuraya enfes bir alıntı bırakıyorum: Seni unutacak ömrüm kalmadı Bir soğuk zamanın akşamında Dönüp yine sana başlıyorum... Keyifli okumalar... Tabii mümkünse.
Özlem
Yaşıyoruz SessizceŞükrü Erbaş · Kırmızı Kedi Yayınevi · 201616,1bin okunma
Tek İsteğim Baba Sevgisi
5/10
·94 syf.··
2022 1. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 23 Ocak 2022 22:47
Kitabı okumalımısınız bence bir şans vermelisiniz kitap beklentilerimi az çok karşıladı fakat ilk kısımlarda nedense anlam bütünlüğü bozulmuş gibiydi buda kitaptan sıkıldığım anlamına gelmişti ama ilerleyen sayfalarda olay örgüsü sizi kendi içine çekiyor yani sürükleyicilik başlıyor ve bir şans tanımalısınız bence Kitaptaki konuya gelecek olursak; Doğduğu hastanede annesi, ve 2 kardeşiyle kaderine bırakılan Ryan'ın hayatını anlatıyor babası çocuklarını terk ediyor ve Ryan Bu babasını bulabilmek için çok çaba harcıyor bu geçen zaman diliminde çok çile çekiyor açıkçası karısı ve oğlu olan Ryan'ın, eşi artık bu çabadan vazgeçmesini ve babasını aramasını artık bırakması gerektiğini söylüyor ama Ryan asla vazgeçmiyor Eşi Sophia Ryan'ın daha çok oğluyla vakit geçirmesi istiyor ama Ryan baba sevgisi görmediği için oğluna nasıl davranması gerektiğini bilmiyor her neyse çokta heyacanı kaçmasın babasını bulabiliyormu buluyor ama nasıl buluyor buda işin sırrı olsun Dediğim gibi bence bir şans vermelisiniz Keyifli Okumalar :)
Özlem
En Değerli ÖğretmenimWayne W. Dyer · Epsilon Yayınları · 2017146 okunma