Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Profil
Eyvah! Modern dünya çirkinliğin istilasına boyun eğiyor.
Sayfa 16
duygusallık entelektüel gelişmenin esrarengiz fakat bir o kadar da gerekli ve yaratıcı unsuru. Aşk veya nefret için olsun, bedenin sıkıntılarını hissedemeyenler zihnin de sıkıntılarını anlama yetisinden yoksundurlar. Ruhun güzelliğinin yüzün bütününü aydınlatması gibi, sağlam bir vücut da verimli çalışan bir beynin olmazsa olmazıdır.
Sayfa 15
Reklam
Hayatının bir özür veya gizem gerektiğine dair en ufak bir fikir bile geçmiyor aklından.
Sayfa 12
Nasıl ki samimi erdem, zevkin kendisine sunduğu ebedi neşeyi reddetmez, aynı şekilde zevke düşkünlük de ruhun devinimi olmaksızın şeytanı bir hal alır
Sayfa 12
Tarihin ruhu, senin şiirini okumaktan ihyâ olacak.
İnsanların havada uçtuğu ama yerlerde öldürdüğü zaman geldim Bunu bana öğretmediniz! Kardeşim İbrahim putları nasıl yere sereceğimi öğretmişti Ben de gün geçmez ki birine patlatmayayım!
Sayfa 8 - Hızırla Kırk SaatKitabı okudu
Reklam
"Sadece güneşti önleyen bu çağın siyahını"
Sayfa 102 - KöpükKitabı okudu
Varlığımda umursamayanların, mezarımın başında döktüğü gözyaşı kadar yalandı dünya.
Kitabsever
Kitabsever
Her zaman inanıyorum ki kadınların birbirleriyle dayanışma içinde oldukları ülkelerde ataerkillik geriler. Kadınlar bölündüklerinde ataerkillik pekişir.
Sayfa 386Kitabı okudu
Reklam
Büyük Engizisyon Yargıcı Ve Mutluluğun Şarabı
Romanı ve romancıya özgü anlatımı, vurgulamak için -buna ister romanın açılımı, isterseniz başka bir şey deyin- bir kez daha Zosima'nın insanın kaderi hakkındaki şiirinin, Ivan'ın şiiri gibi halk üzerine, ekmeği olmayan ve otorite ve birlik arzusu duyan köylüler üzerine kurulduğunu düşünmekte fayda var. Dostoyevski bir romancı, bir yazar, bir sanatçı olarak -hatta sanatçı bir eleştirmen olarak- bunu böyle göstermekten kendini alamaz: Çünkü bu roller gerçeğe dayanır ve dürüst davrandığı sürece bu gerçekten kaçamaz. Ancak polemikçi, politikacı ya da bir şeylerin sözcüsü konumundan yazdığında taraflı yazar ve o zamanda karşımıza Panslavist, Çarcı ve teokrat olarak çıkar. Burada, romanda kendi deneyimiyle, seçtiği tarafın malzemesiyle ve ustalığın izin verdiği ölçüde yaşantının gerçek doğasını göstermek zorunluluğu duyar. Kuşkusuz sanat böyle bir saflık için eksik kalır, ama eylem adamının düşündüğü gibi ya da bir idealistin hissettiği kadar değil. --> Sanat eksik kalır: Bize ne yapacağımızı söylemez, bunun yerine önümüzdeki malzeme ile ne yapacağımızı söyler. Uzun vadede sanat; dürüstlüğümüzün iyi bir ölçütüdü; mevcut gerçekte hareket ederek hakikate ulaşır.
Sayfa 976 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
18 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.