Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Türkçülüğün Esasları

Profil
Türkçülük
Azınlıklar o ülkede, ancak, asıl sahiplerinin milli haklarına saygı göstermek şartıyla adalet içinde yaşamak hakkına maliktirler ve hiçbir suretle, kendi özel ve milli şartlarını, çıkarlarını ileri süremezler.
Ekonomide Türkçülük
Kişisel mülkiyet, sosyal dayanışmaya hizmet etmek şartıyla meşrudur.
Sayfa 167 - Kripto Yayıncılık, 1. Baskı, Şubat 2020Kitabı okudu
Reklam
Ekonomide Türkçülük
Türkler, özgürlük ve bağımsızlığı sevdikleri için iştirakçi (komünist) olamazlar fakat eşitliği sevdiklerinden dolayı fertçi de kalamazlar. Türk kültürüne en uygun olan sistem solidarizm yani dayanışmacılıktır.
Sayfa 167 - Kripto Yayıncılık, 1. Baskı, Şubat 2020Kitabı okudu
Hukukta Türkçülük
Çağdaş devletteki eşitlik ilkesi, erkekle kadının evlenmede, boşanmada, mirasta, mesleki ve siyasi haklarda eşit olmasını da gerektirir. O hâlde yeni aile yasası ile seçim yasası bu esasa göre yapılmalıdır.
Sayfa 162 - Kripto Yayıncılık, 1. Baskı, Şubat 2020Kitabı okudu
Türklerde Feminizim
... kamu otoritesi hakan ile hatunun her ikisinde ortak olarak ortaya çıktığı için, bir talimat yazıldığı zaman "Hakan emrediyor ki" ibaresi ile başlarsa ona boyun eğilmezdi. Bir emrin kabul edilmesi için, mutlaka "Hakan ve Hatun emrediyor ki" sözü ile başlaması gerekirdi. Hakan, tek başına, bir elçiyi huzuruna kabul edemezdi. Elçiler ancak sağda hakan ve solda hatun oturdukları bir zamanda, ikisinin birden huzuruna çıkardı. Şölenlerde, kinkeşlerde, kurultaylarda, ibadetlerde ve törenlerde savaş ve barış toplantılarında hatun da mutlaka hakanla beraber bulunurdu. Kadınlar, örtünmeye ait hiçbir şarta bağlı değillerdi. Hakanın hükümette ortağı olan hatuna "Türkân" unvanı verilirdi. Hatun, hakan sülalesinde bütün prenseslerin ortak unvanı idi. Türkânın da mutlaka hatunlardan olması gerektiğinden, ona da hatun denebilirdi.
Sayfa 152 - Kripto Yayıncılık, 1. Baskı, Şubat 2020Kitabı okudu
Bilgi
... baba tarafından prens olanlara tegin, ana tarafından prens olanlara inal unvanları verilirdi.
Sayfa 149 - Kripto Yayıncılık, 1. Baskı, Şubat 2020Kitabı okudu
Reklam
Soy
.... törkün topluluğunun dışında kalan amcazade, dayızade, halazade, teyzezade gibi yan akrabaların bütünüdür. Soyda hem ana yönünden hem de baba yönünden akraba olanlar vardır. Birincilere ana soyu, ikincilere baba soyu denilir. Eski Türklerde ana soyuyla baba soyu kıymetçe birbirine denktir. Ana soyuyla baba soyunun eşitliğini, bazı kurumlarda açıkça görüyoruz...
Sayfa 148 - Kripto Yayıncılık, 1. Baskı, Şubat 2020Kitabı okudu
Türklerde Barış 2
... Türk ilhanları, emperyalist de değildiler. Çünkü yalnız Türk illerini birleştirmekle yetiniyorlar, başka milletlerin ülkelerini fethe çalışmıyorlardı. Hunların ilk ilhanı Mete'nin, Çin Devleti iki defa eline geçtiği halde, imparatorluğu kabulden kaçınması bu iddiamıza bir kanıttır. Barış ahlakını Attila'da bile görürüz. Attila'ya, en üstün bulunduğu savaşlar sırasında her ne zaman barış teklif edilmişse derhâl teklifi kabul etmiştir.
Sayfa 142 - Kripto Yayıncılık, 1. Baskı, Şubat 2020Kitabı okudu
Türklerde Barış
... zaten "il" kelimesinin asıl anlamı "barış" demektir. İlci, barışçı anlamındadır.
Sayfa 142 - Kripto Yayıncılık, 1. Baskı, Şubat 2020Kitabı okudu
...toplum inancımızın birinci formülü şu olmalıdır: "Türk milletindenim, İslam ümmetindenim, Batı medeniyetindenim."
Reklam
... siyah ve beyaz kelimeleri alındıktan sonra, kara ve ak kelimeleri Türkçede kalmış fakat ne siyah kelimesini kara kelimesinin ne de beyaz kelimesini ak kelimesinin eş anlamlısı sayamayız. Çünkü halk siyahla beyazı maddiyatta, kara ile akı maneviyatta kullanıyor. Mesela siyah yüzlü bir adamın alnı ak olabilir, beyaz çehreli bir adamın yüzü kara çıkabilir.
Sayfa 104 - Kripto Yayıncılık, 1. Baskı, Şubat 2020Kitabı okudu
Tarih, genel bir kural olarak gösteriyor ki her nereye milliyet ruhu girdiyse orada büyük ilerleme ve gelişme akımı doğdu.
Sayfa 78 - Kripto Yayıncılık, 1. Baskı, Şubat 2020Kitabı okudu
Avrupa'da Rönesans, Reform, felsefi yenilik, romantizm gibi ahlak, din, bilim, estetik alanlarında olan değişiklikler Orta Çağ hayatına son verdi. İslam dünyasında bu değişiklikler olmadığı için biz hâlâ Orta Çağ'dan kurtulamamışızdır.
Sayfa 57 - Kripto Yayıncılık, 1. Baskı, Şubat 2020Kitabı okudu
... hiçbir medeniyet, hiçbir dine bağlanamaz. Bir Hristiyan medeniyeti olmadığı gibi, bir İslam medeniyeti de yoktur. Batı medeniyetini Hristiyan medeniyeti saymak doğru olmadığı gibi, Doğu medeniyetine de İslam medeniyeti adını vermek yanlıştır. Doğu medeniyetiyle Batı medeniyetinin kaynaklarını İslam ve Hristiyanlık dinlerinde değil, başka yerlerde aramak gerekir.
Sayfa 53 - Kripto Yayıncılık, 1. Baskı, Şubat 2020Kitabı okudu
Doğu Medeniyeti ile Batı Medeniyeti
Tanzimatçılar, Osmanlı medeniyetini Batı medeniyetiyle uzlaştırmaya çalışmışlardı. Oysaki iki zıt medeniyet yan yana yaşayamazlar; sistemleri birbirine aykırı olduğu için, ikisi de birbirini bozmaya neden olur. Mesela Batı'nın müzik tekniği ile Doğu'nun müzik tekniği birbiriyle uzlaşmaz. Batı'nın deneysel mantığı ile Doğu'nun skolastik mantığı birbiriyle uyuşamaz. Bir millet ya Doğulu olur ya Batılı olur. İki dinli bir fert olmadığı gibi, iki medeniyetli bir millet de olamaz. Tanzimatçılar, bu noktayı bilmedikleri için yaptıkları yenilik hareketinde başarı sağlayamadılar.
Sayfa 42 - Kripto Yayıncılık, 1. Baskı, Şubat 2020Kitabı okudu
37 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.