Korkmaz♘

7/10
·152 syf.··
2026 7. kitabı
Fatma karakteri erkek tavırları ve uçarı yapısıyla dengesiz, utanmaz bir tip. Ağzı, huyu suyu bozuk. Evlerine taşınan kiracılarla birtakım hadiseler yaşanıyor. Arsız kızımız, 7 kocalı Hürmüz gibi dolanıp ailemizin kızı tadında takılıyor :) Kitabın ilk yarısı çok yüzeysel ve karakterler basit tiplemelerken son yarısında her şeye bir derinlik geliyor. İbretlik olaylar, öğüt alınası durumlar, hayatın acı ve tatlı yanlarını işlemesi en sonunda yine de okuduğuma değdi dedirtiyor. Daha derin pek çok romanı var Safa'nın, bu roman diğerlerinin yanında eğlencelik kalıyor. Herkese tavsiye etmem. Yazarı sevenlerse yeni gün yüzüne çıkmış bir kitabına hayır diyemeyecektir. Yazı fabrikası Safa'nın kıyıda köşede kalmış hikayeleri çıkmaya devam ediyor ve edecektir. Öncelikle bana sonra sizlere iyi okumalar olsun...
İkimizPeyami Safa · Ötüken Neşriyat · 20263 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
9/10
·302 syf.··
2026 10. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 01 Mayıs 2026 19:16
Şimşek 24 yaşında yazdığı bir "ustalık" eseri. Bu yaşta böyle derin, psikolojik bir romanı nasıl yazmış olabilirsin? Abartısız Stefan Zweig'in bile üzerine çıkan bir anlatım gücü görüyorum. Türk Edebiyatı sana sahip olduğu için ne şanslı. Kitabı yapay zekaya analiz ettirip onun yorumlarını da dinledim. Bu, görmediğim başka yönleri görmemi de sağladı. İnceleme yazımda olay örgüsünü anlatmak istemiyorum. Yaşanacaklardan bahsetmek değil okuyup yaşanması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Konuyu çok merak eden varsa başka incelemelere göz atsın derim. Ben bazı kavramlar üzerinden tanımlayıp bırakacağım: Derin şüphe, derin tereddüt, derin intikam duygusu, derin bir gece, derin bir gök, derin bir ihanet, derin bir merhamet... Bu kadar derinliğin olması okuma sürecini yavaşlatıyor, yer yer kitap bitmeyecekmiş hissi geliyor ama bitirince o derinlik sonrası bir şimşek aydınlığı kalıyor insanın zihninde. Bir an için bir ömür yaşamak neyse bir anlam için bu duyguların çukurundan geçmek öylesine kıymetli oluyor. Şimşeklerin çaktığı bir gün okunup şimşekler içinde bitirilmesi gereken eser, şaheser. (1 puanı anlatımın yavaşladığı bazı sayfalar yüzünden kırdım, onun harici 10 puan denebilir.)
ŞimşekPeyami Safa · Ötüken Yayınları · 20222,299 okunma
Etkileyici
10/10
·94 syf.··
Beğendi
·
2025 17. kitabı
·
22 saatte okudu
·
Okunma: 16 Mart 2025 03:25
Son bir senedir beni en çok etkileyen kitap oldu. Kitabın anlatım dili beni en büyüleyen tarafıydı. Peyami Safa'nın üslubunu bilirsiniz, eski kelimeler boldu. Neyseki her sayfanın dipnotlarında toplam 300 kadar kelimenin anlamı verilmişti. Olay örgüsüne olabildiğince yakın buldum kendimi. Karakterlerin 1-2 metre uzağında bu dünyaya konuk olmuş gibiydim. Aldatma, ihanet gibi popüler bir konu işlenmiş olsa da karakterlerin duyguları, tavırları hatta nesneler en güzel işlenmiş kısımdı. Yani olay örgüsü alıp götürmez ama yazarın üslubunu severseniz sele kapılmış gibi olacaksınız. İlk sayfada kapıdan girip son sayfada o kapıdan çıkacaksınız. Bu arada kitap kapağını çok kötü buldum. İçeriğini hiç yansıtmıyor ve çirkin bir çizim olmuş. İyi ki buna bakıp geri durmamışım. Daha detaylı incelemek isteyenler kitabın tanıtım pdf'sine bakıp üslup ve dil hakkında daha kesin bir kanıya varabilir. Linki en aşağıya bıraktım. BEN, SEN, O -1- "Ne dehşetli gece! Fırtına ve ay var. Koca taş bina öterek sarsılıyor. Kalın duvarlara sinen derin bir inilti. Çerçeve aralıklarında boğularak uzayan sesler, çığlıklar, ıslıklar… Lamba sönük. Çembere giden, içeri kaçan kırık dökük ışık parçalarıyla odan loş. Yalnız, yatağının beyazlıkları görünüyor ve yastığın çukuruna gömülü başının müphem*(belirsiz) gölgesi. Üstüne eğiliyorum. Gözlerin kapalı ve yüzün bembeyaz. Uyuyor musun? Yoksa meçhul, ağır tasvirlerin baskısı altında beynin mi ezildi? Bu gece kaç defa, bütün vücudunu saatlerce ihtilâca*(titreme) uğratan yaman ve esrarlı beyin… Meşum*(kötü) vaka seni çok yordu, çok ağladın, hıçkırdın, bitti. Nefes alışını duymuyorum. Yalnız havayı içine çekerken yorganla beraber kabaran göğsünün ağır ağır yükselişini, sonra kısa ani
Ben, Sen, OPeyami Safa · Ötüken Neşriyat · 202243 okunma
4/10
·112 syf.··
2024 162. kitabı
(Sert Eleştiri!) Yağmurun altına bırakıp terk etmelik bir kitap "EY Sen Var mısın?.. EY Olma!.. Ah, yağmur başlayacak Ah, yağmur başlayacak Ah, yağmur başlayacak Ah, yağmur başlayacak Ah, yağmur başlayacak Ah, yağmur başlayacak Ah, yağmur başlayacak" Bu alıntı inceleme için yeterli diye düşünüyorum. Sana puanım 4! Yağmur başlayana kadar yağmur başlayacak dersen eninde sonunda haklı çıkarsın orası da ayrı... Aha bak yağıyor :)) He bir de karlar beyaz yağdı diyor bir şiirde. Yok artık! Ey sen şiir kitabı mısın? Ey Olma! :D
Göğe Bakma DurağıTurgut Uyar · Yapı Kredi Yayınları · 202638,9bin okunma
Bilim kurgu-Polisiye
9/10
·256 syf.··
2024 33. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 31 Temmuz 2024 23:12
Bu serinin en iyi kitabı olmasa da en farklısı. Ruhların yer değiştirebildiği bir evren tasarlamış Peyami Safa Bilim kurguyu bizim kültürümüze uygun, aklımıza nispeten yatabilecek şekilde işlemiş. Bu açıdan keyifliydi. Eleştirim şu ki kitabın başlarında vadettiği evren, vadettiği hikaye sonlara doğru ederini bulmuyor. Finali de pek tatmin edici değildi. Halbuki başta çok heyecan uyandırmıştı. Yine de polisiye ve bilim kurguyu güzel birleştirip hayal dünyamıza başka bir renk kattığı için ben çok beğendim. Bu seriyi ve ana karakteri tanımak isteyenlere Ayhan Işık'ın oynadığı Cingöz Recai (1969) filmini kesinlikle tavsiye ederim. Kendisi karakteri çok iyi yansıtmış. Kenan İmirzalıoğlu da bu karakterin yeni film çekiminde oynamıştı ancak uzaktan yakından alakası yoktu, film baya baya berbattı. Doğru film önemli. İyi seyirler ve iyi okumalar o halde. :)
Cingöz Merih’tePeyami Safa · Ötüken Neşriyat · 202366 okunma