8/10
·319 syf.··
Beğendi
·
2026 18. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 20 Nisan 2026 02:38
Krallığın birinde kralın kızı kör kalmış herkes seferber bu kızcağızın gözünü nasıl açarız diye,büyücünün biri de “abi yani kralım kızınızın gözüne en dertsiz insanın gömleğini sürersiniz kızınızın gözleri açılır.”demiş aramışlar ,herkes koyulmuş koca krallıkta dertsiz birisini bulmaya en sonunda bulmuşlar dertsiz o kişiyi ,onunda giymeye gömleği yokmuş.Bu hikayenin kitabımızla bir ilgisi yok ama anlatayım dedim içimden geldi kitaba değinecek olursam ben genel olarak beğendim bazı yerlerde daha doğrusu başlarda baba bu adam ne anlatıyo ya dediğim oldu yer yer hatta okuduğumu unutuyordum ulan bu ne anlatıyordu ki diye ama sonrasında hikaye Arap atı gibi açıldı İngiliz atı da olabilir bilmiyorum sonradan açılan at hangisiyse işte yani akıp gitti okudukça merak uyandırdı belki de bu bir yanılsamadır zamanla anlatıma alışmışımdır sadece,kitabın ana karakter gelişimi olsun yazarın diyaloglarla kararınca ideoloji ve görüş ifadeleri yerli yerindeydi ayrıca hikaye içerisindeki matmazel Nuriye ablamın Romeo juliet ve üçkağıtçı filmi esanslı hikayesine bile bir roman yazılırmış dedirtti gerçekten hoş ve maneviyat açısından çok anlamlıydı,dil bakımından ağır ama sonuçta o değişik eski Türkçemize ait kelimeler dipnotlarla açıklanmış zaten kötü mü olur iki kelime öğrenmiş olur ortamda havanız olur,ayrıca kitaba yeraltı edebiyatına mensup diyenler olmuş olabilir yani o hava var çok ağır olmaksızın ,benim genel olarak alışılmışın dışındaki hikayesiyle hoşuma gitti herkese tavsiye ederim yazarın kalemi de hoşuma gitti(rotring) diğer eserlerine de bakma hissiyatı uyandırdı.
Matmazel Noraliya'nın KoltuğuPeyami Safa · Ötüken Neşriyat · 201710bin okunma
9/10
·704 syf.··
2026 1. kitabı
Öyle edebiyatsal şeyler yazamicam çünkü buna uygun hissetmiom ama genel olarak cidden akiyo kitap rasko kralim biraz relax kanka ya of sinirlerimi bozdun 600 sayfa kitaba yaptığım yorum budur Iyi günler
Duygu ve Düşünce
Suç ve CezaFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025194,5bin okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Puan vermedi·64 syf.··
2025 69. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 29 Aralık 2025 14:03
Kitabın ismi bile bir spoiler. Bir delinin hatıra defterini okuyoruz. İki köpeğin mektubunu okuyan adam askerlerin ondan daha üstün meziyette olduğunu görür. Sevdiği kızın askeri tercih edeceğini görür o askersin ben de kralım lan deyip kendini ispanya krallığı ilan eder. olaylar gelişir. Ama abi Muhammed'in dinini yaymaya çalışıyordu deyip İslam'a fobik yaklaşımlar haricinde kitap güzel bir kitaptı. Ama bunu okuyacağınıza başka bir kitap var. Katip batlberry onu okuyun derim
Edebiyat
Bir Delinin Hatıra DefteriNikolay Gogol · Tutku Yayınevi · 201718,1bin okunma
10/10
·400 syf.··
2025 93. kitabı
·
16 günde okudu
·
Okunma: 17 Ekim 2025 13:54
Caly daha ne istiyorsun diye çığlık atmak istiyorum yaa. Sen ne istiyorsun kızım hayırdır? Cinnet geçirtti bana resmen, Mendax zaten ona ayrı kocamanından bir neden? İlk kitaba göre bu kitap daha iyiydi iyice evrene alıştık yazarın yazım dili daha gelişmişti( tek Caly gelişmemiş ay ne yaparsa yapsın gıcık oldum asla Mendax hak etmemesi) Kraliçeye yapılanlar wowww, daha detaylı okumak çok iyi geldiBunun yanı sıra Mendax'ın hala gizemli olması, üfff ne gerek var ya aç kendini be kralım( yakışıyor ama zalimee) o öldürme isteğinden asla kurtulamaması üfff çılgın nsnsjsj. Kitabı sevme nedenim kesinlikle ikisinin arasındaki o nefret ve aşk uyumu. Ben sonuna kadar Mendax'ı hakli buluyorum başından beri neyse o, assslaaa değişmedi, değişmek istediği zamanlarda bile Caly anlıyorum ailesi ve onun intikamı ama karar verir yaa ne istiyorsun yani, bu kararsızlığı beni dellendirdi. Hem Mendax'ın ölmediği görünce neyse spoi vermek istemiyorum ama yani adam için geberiyorsun hem de yok bilmem ne. Hele bir olay var ki Walter diyordum ağlamaya gidiyorum yaa neydi bu öfff Birinci kitabı seven net buna aşık olur, o kadar iyiydi ki. Olaylar vs tam okumak istediğim gibiydi( Caly hala sevmiyorum yaa,) üçüncü kitaba acil ihtiyacım var.
Sen Ne Yaptın?Jeneane O’Riley · Juno Kitap · 202536 okunma
Yılın zortu
1/10
·648 syf.··
2025 16. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 13 Haziran 2025 02:16
İNCELEME HAKKINDA UYARI: 1- Spoiler içerir. 2- Oldukça uzun ve ayrıntılıdır. Abartıldığı kadar iyiyse övmek, abartıldığının birazı kadar bile iyi değilse gömmek için okuduğum kitaplardan bugün Quicksilver ile beraberiz. İncelemenin başlığından da anlaşıldığı üzere kitabın tam bir “zort” olduğunu söyleyebilirim. Gömülecek o kadar çok şey var ki (kitabın tamamı desem???) birbirine karıştırmadan nasıl yazacağım bilmiyorum. Ana karakterden başlayarak bodoslama dalacağız artık, napalım? Ana karakterimiz, aynı zamanda hem mavi gözleri ve kuzguni saçlarıyla çok güzel hem de davranışlarıyla tam bir baddie olan Saeris; Zilvaren’in en usta hilebazı, aynı zamanda harika dövüşüyor ve oldukça agresif (+ yatakta bir harika). Öyle ki hana girdiği anda herkesin gözleri ona döner ve etrafta dedikoduları dönmeye başlar. Adını bilmeyen yoktur. Şehirdeki en kötü şöhretli kumarbaz, dolandırıcı ve kaçakçı olan kötü kalpli ama bir o kadar da yakışıklı Carrion Swift’le yatar. Konuşurlarken adamı sürekli olarak tersliyor ve ondan nefret ediyor gibi davranıyor olabilir ama aynı zamanda ne kadar etkileyici biri olduğundan da bahsetmesi de bu işin tuzu biberi elbette. Bakır saçlı, mavi gözlü, güzel yüzlü, geniş omuzlu, özgüvenli ve elbette o kadar uzun ki her zaman ortamdaki en uzun kişiden bile EN AZ OTUZ SANTİM uzun. Ama bu erkeğimiz hikayemizin ana erkek karakteri değil. Bunu anlamak için saç rengine bakmanız bile yeterli. Dikkat ederseniz siyah değil, bakır. Karanlık bir aurası yok, daha çok etrafına ışık saçıyor gibi görünüyor. Kendisi kitapta bayağı gördüğümüz bir karakter ama bunu ayrıntılı olarak sırası geldiğinde konuşacağız, o yüzden ismini aklınızda tutun. Şimdi kendisine küçük bir ara verip tekrardan ana karakterimize odaklanmamız gerekiyor. Kendisi anlat anlat bitmiyor
QuicksilverCallie Hart · İndigo Kitap · 2025329 okunma
6/10
·384 syf.··
Beğendi
·
2025 10. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 14 Mart 2025 11:09
; 6/10 kafam kadar karışık bir yorum olacak şimdi bu. şimdi bu yazara ve seriye tüm çevremin oku, oku, oku, tam senlik bir kalem ve seri oku, demeleriyle başladım. pişman mıyım? hayır ama umarım seri bitince pişman oldum demem çünkü beni çok karmaşık hallere sokan bir kitap oldu ilk kitap. başta kitaptan nefret ettim. tamam zaten kitaba kelebekler, çiçekler, kalpler falan bekleyerek başlamamıştım ve zaten kitaptan kötü erkek karakterimiz aiden yüzünden değil saftirik gibi ortalıkta dolaşan kararsızlık küpü kız karakterimiz elsa yüzünden nefret ettim. şimdi elsa’cım ya bir adamı istiyorsundur ya da istemiyorsundur ve konunun sevgiyle inan hiç alakası yok nefret ettiğin bir adamı da isteyebilirsin bu konuda bir anlaşalım. elsa istiyor hem ayranı dökülmesin hem başına kötü işler gelmesin bir de saf ayağına yatıyor. nefret ettim, benim bütün sinirlerimi bozdu yani kız kitap boyunca. evet çocuk senin zorban, evet sana kabul edilemeyecek şeyler yaptı, evet seni zorladı ama gerçekten çok mu zorladı? yani bu beni zorla seni seçmeye ittin falan dediğin kısımlarda aiden’ın deyimiyle aiden’ın yüzüne boşalan ben miydim? vallahi sinir etti beni ya. aiden’dan da kitabın sonunda nefret ettim, ortası ikisininde ortak paydada buluştuğu sayfalar çok iyiydi ama kitabın sonunda bir baktım aiden beni bile manipüle etmiş, şokum şaştı. ama diyorum o kitabın sonunda ortaya çıkanlar doğruysa aiden’dan yok ben başta böyleydi de sonra aşık oldum ayaklarına yatarsa bu ikinci kitabı sinirimden ısırarak parçalarım. sonuç olarak bana göre bir kitap mıymış? kesinlikle evet! tam olarak alınıp okunur önerisinde bulunmak için ise serinin çok başlarındayım, ilerleyen kitaplarda bu konu hakkında da yorum yaparım. ben ve meşhur dipnotlarım, liseli bir çocuğun bu kadar iyi sevişmesi normal mi? public falan
Duygu ve Düşünce
Sapkın KralRina Kent · Ren Kitap · 20241,292 okunma