Hepimiz travma ve öfke durumunda farklı davranırız. Ya da terapistim Margaret böyle söyledi. Bazıları kendini dışarı vurur, bazıları içine kapanır. Acıyı bastırıp derinde tutar,gelişip iltihaplanmasına izin verir.
Şehre söylemek, duvarlara yazmak istediği şey şimdi aklına gelmişti işte. Bu hem resmi, hem şahsi görüşüydü; hem kalbinin hem de dilinin niyetiydi:
"Ben bu âlemde en çok Rayiha'yı sevdim" dedi Mevlut kendi kendine.
Evlenmek insanı yalnızlıktan kurtarmaz, belki daha müthiş bir yalnızlığa atar. Bu iki kişinin bir arada ve ayrı ayrı yalnız kalması demektir ki cemiyetten gelecek imdadın da kıymetini sıfıra indirdiği için en ümitsiz yalnızlıktır.