Stefan zweig-rahel tanrı'yla hesaplaşıyor
8/10
·56 syf.··
Beğendi
·
2022 27. kitabı
Rahel Tanrı'yla hesaplaşıyor ve ölü kafası adlı iki öyküden oluşuyor kitap birinci öykü Hz yakubun dayısı kızı rahelin Yakup ile tanışması ve istemesi üzerine dayısı labanın yedi yıl hizmetine girmesi ve sonra dayısının büyük kızını gizlice Hz yakupla evlendirmesini ve rahel yakarışlarını konu alıyor zweig burda kendi yorumu ile dini bir konuyu işlemiş zweig farkını göstermiş . İkinci öyküde çok çirkin bir kadının sıradışı bir şekilde hamile kalması ve çok güzel bir çocuk doğurması anlatıyor çocuğa olan tutkusu konu ediliyor güzel bir kitap tavsiye ederim Rahel Tanrı'yla Hesaplaşıyor Stefan Zweig #din #hayat
Hayat ve İnsan
Rahel Tanrı'yla HesaplaşıyorStefan Zweig · Maviçatı Yayınları · 201924,8bin okunma
Başka Bir Din-Kurgu Kitabı Olarak Mormon Kitabı
Puan vermedi·569 syf.··
2017 298. kitabı
·
32 günde okudu
·
Okunma: 15 Şubat 2017 21:16
Bir akşam Ankara’da Kızılay’da durakta otobüs beklerken ikisi de beyaz gömlek ve siyah paltalon giymiş ve yabancı oldukları her hallerinden belli gençler dikkatimi çekmişti. Önlerine gelenle güleryüzlü bir şekilde bir şeyler konuşuyorlardı. Onların turist olduğunu düşündüm. Sonra otobüs geldi ve bindim; onlar da aynı otobüse bindiler. Otobüste de kim olursa olsun konuşuyorlardı. İçimden ‘bunlar ne kadar da cana yakın turistlermiş’ diye geçirdim. Neden sonra otobüs iyice tenhalaştığında yanım boş kalmıştı ve bunlardan biri yanıma oturdu. Yabancı aksanlı bir Türkçe’yle benimle konuşmaya başladı. Amerika’dan geldiklerinden felan bahsettikten sonra benim ne iş yaptığımı felan sordu. Neden sonra asıl mevzuya kendisinin bir mormon olduğunu ve benim mormonlar hakkında bir bilgim olup olmadığını sorarak girdi. Ben de bir yerlerde okuduğum kadarıyla mormonların kendi bölgelerinde dış dünyadan yalıtılmış olarak ilkel bir biçimde yaşayan bir hristiyan meszhebi olduğunu bildiğimi söyledim ve hatta bu iki gencin bu kadar açılmasına şaşırdığımı söylemeye çalıştım. Lakin aslında kafamdan geçen mezhep amişlermiş; adı Levit olan mormon arkadaş, amişlerle mormonların farklı olduğundan bahsedip mormonlar hakkında bana bir şeyler anlattı. Mormon tarikatının merkezinin Utah olduğundan; bilmem kaç milyon inananı olduğundan bahsetti. Sonra çantasındaki bir kitabı gizlice çıkartıp bana gösterdi; mavi ciltli bir kitaptı, Mormon kitabıymış. Benim de böyle dini metinlere karşı merakım olduğundan kitabı bana verip vermeyeceğini sordum. Bu kitabı kitabevlerinde bulamazdım. Daha sonra tıp eğitimi almakta olduğunu öğrendiğim genç mormon delikanlı kitabı bana vereceğini ama önce benimle bir konuşma yapmaları gerektiğini söyledi. Beni de mormonluğa kazandırmak için dini bir ajitasyon yapacaklarını
Din
Mormon KitabıAnonim · İsa Mesih’in Son Zaman Azizler Kilisesi · 200733 okunma
Reklam
#Spoiler içerir#
10/10
·56 syf.··
Beğendi
·
2020 23. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 02 Mayıs 2020 04:32
Zweıg’ın şu ana kadar okuduğum en güzel kitabı diyebilirim...Ve tabi ki benden 10/10 aldı...:)) Kitap iki hikayeden oluşuyor.Birincisi,kitaba da ismini veren hikayede “Rahel Tanrı’yla Hesaplaşıyor.”Tanrı’nın emirlerini yerine getirmeyen,doyumsuz ve sabırsız insanoğlunun Tanrı’yı kızdırması;bunun sonucunda Tanrı’nın yeryüzünü saran,insanoğlunu korkutan bir surette kızgınlığını hissetirmesi anlatılıyor.Bunun üzerine İsrailoğulları’nın ezeli anası Rahel’in ruhu dile geliyor,tüm insanoğlu adına Tanrı’dan af diliyor Rahel...Burada anlatılan Rahel’in hayatından bir kesit oldukça sarsıcı... Babası Laban’ın şartı gereği 7yıl boyunca sabırla beklediği,sevdiği adam Yakup’un -Tanrı’ya olan inancının şiddetiyle-kendi öz ablasına verilmesine razı gelmesi,sevdiği adamı kandırması anlatılıyor.Rahel;sabrının,acımasının,affediciliğinin -yaşadıklarını öne sürerek-en üst seviye olduğunu iddia eder.Bu özelliklerin kendisinde Tanrı’da bile olamayacak kadar fazla olduğunu iddia eder ve Tanrı’ya hesap sorar.Tüm melekler ve peygamberler Tanrı’nın bu yaptığından ötürü Rahel’i cezalandıracağını beklerken Tanrı’nın kızgınlığı geçer.Tüm insanoğlunu affeder...Göklerdeki bu diyalogdan yaşayan fanilerin haberi yoktur tabi... Bu hikayede geçen konu gerçek bir olaydan alınmış,Zweıg’ın bakış açısıyla bu kitapta yeniden yorumlanmıştır. Bakınız:”Annesi, oğlu Yakup’u dayısının yanına gönderdi. Dayısının iki kızı vardı. Büyüğünün ismi Lâyâ, küçüğünün ismi Rahîl idi. Ya’kûb -aleyhisselâm- dayısına yedi sene hizmet etti ve onun büyük kızı Lâyâ ile evlendi. Ardından yedi sene daha dayısının hizmetinde bulunarak küçük kızı Rahîl’i de nikâhladı. Yakup -aleyhisselâm-’ın tâbî bulunduğu şerîatte iki kız kardeşi bir nikâh altında bulundurmak câizdi.” İkinci hikaye ise,”Ölü Kafası”.Yüzünün adeta bir kurukafaya
Din
Rahel Tanrı'yla HesaplaşıyorStefan Zweig · Aperatif Kitap · 201924,8bin okunma