Dura Mater'i okurken şöyle bir soruya denk geldim;
Sağlıklı hücrelerimizin arasında bir zombi gibi dolaşan bu yaşlı hücreleri zamanında ortadan kaldırırsak ne olur?
Eğer bu hücreleri zamanında temizleyebilseydik, teoride birkaç büyük sonuç ortaya çıkardı:
1) Yaşlanma yavaşlardı
Bu hücreler iltihap salgılıyor ve çevresindeki dokuların da bozulmasına sebep oluyor.
Temizlenince:
doku yenilenmesi hızlanır
organlar daha genç kalır
cilt, kas, bağışıklık sistemi daha iyi çalışır
Fare deneylerinde gerçekten daha uzun ve sağlıklı yaşam görüldü.
2) Kronik hastalıklar azalabilirdi
Bu hücreler özellikle şu durumlarla bağlantılı:
diyabet
kalp hastalıkları
Alzheimer
osteoartrit
Temizlenmeleri, hastalık riskini düşürebilir.
3) Kanser riski çift taraflı etkilenir
Burada iş karışıyor.
Yaşlı hücreler bazen zararlı olsa da bazen kanserli hücrelerin çoğalmasını frenleyen bariyer görevi görür.
Yani hepsini körlemesine temizlemek:
bazı kanserleri azaltabilir
bazılarını hızlandırabilir
Bu yüzden bilim insanları “ne zaman, nerede, ne kadar temizlenecek” sorusuna takılmış durumda.
4) Gerçek dünyada çalışmalar başladı
“Senolitik” denen ilaçlar geliştiriliyor. Amaç: