Lavin Bilge

Lavin Bilge
@lavinbilge
Gönül öyle bir müftüdür ki istemediği şey için kolay kolay fetva vermez.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Babalarımız istedikleri adama bizi hediye verircesine verirler. O adamların huyuna suyuna hiç bakmazlar. Biz o adamlarla geçinebilecek miyiz? orasını hiç düşünmezler. Bize bir kere olsun "Falan adamı koca olarak ister misin?" yahut "Kimi koca istersin?" diye sormak yok. Bize sadece "İşte seni falan adama vereceğiz " derler; biz de ses çıkarmayız . Ama gönlümüz ne der? "Yarabbi, babamın söylediği adam genç olsun, güzel olsun, iyi huylu olsun." Gerçi bazen öyle çıkar. Fakat bazen de tam tersi olur. Gider bakarız ki bize koca olacak adam altmış yaşında yahut bir gözü kör yahut burunsuz yahut sarhoş yahut ahmak... Ah siz erkekler, ne kadar zalimsiniz. Bir kızcağızın bir gözü birazcık şaşı olsa yahut bir ayağı hafif topallasa biçare evlenmeksizin ihtiyarlar gider. Kimse almaya tenezzül etmez. Ama sizin en fenanız, en uğursuzunuz, en sakatınız bakarsın kızların en güzelini, en uslusunu alır da biçareyi esir eder!
Sayfa 12
Bana öğüt vermiş olanlar her gün daha da delileşti. Çok şükür aldırmadım onlara ve taşındı hepsi birlikte yaşadıkları ve geniş gölgeli şapkalarını sürekli değiştirdikleri başka bir kente.Saygıdeğer varlıklardı, politik olarak derinlikli, ve yaptığım her hata acı çekmelerine yol açtı ki griye döndüler ve kırıştılar, bıraktılar kestane yemeyi, ve bir sonbahar melankolisi nihayet çılgınlaştırdı onları.Şimdi bilmiyorum nasıl olsam, unutkan mı yoksa saygılı mı, sürdürmeli mi öğütlerini, ya da kınamalı mı deliliklerini: bağımsız olamıyorum, yitmişim onca bitki yaprağında, ve çıksam mı yoksa girsem mi, gitsem mi yoksa kalsam mı, kediler mi satın alsam yoksa domatesler mi?Anlamaya çalışacağım ne yapmamam gerektiğini daha sonra yapmak için, ve kafamı karıştıran yolları haklı çıkaracağım, çünkü hata yapmazsam eğer, kim inanır benim yanlışlarıma? Eğer akıllı kalmayı sürdürürsem kimse varmaz benim farkıma.Fakat değişmeyi deneyeceğim: özenle selâm vereceğim, bakacağım dış görünümüme
Alıntı
Yalnızlığın bir uçurtmadır ki takılacak yer arar Denizlerin dibinde yürüdüğünü sanırsın Ruhu olan bir gölgedir, bedeni kim bilir nerde Önüne gelene kendi adını sorar Bunun için sözlükleri devretti birkaç kere Ölüm, denizde mahsur kalmış bir gemidir ona Her kıyıda fener olmak gibi alışkanlıkları vardır
Alıntı
Bir yalnızlık üç diş ediyor dudaklarıma değdiği yerde Dudaklarım ki kuru Sakallarımsa hırçın Portakallar soluk, lokantalar gösterişsiz Ve orda burda buruk buruk duran birinin Gövdesinden Bu kış öğlesinin ayrıntılı içeriğinde Uzakları iyi bilen bir adamın yakın elleriyim. Kızgın bir sarmaşık gibi Dolaysız ve anlaşılan Özlemli ve sevgili Ey toprağın güneşi, toprağın ıslak güneşi Döndürdükçe sen başımı böyle Takılıp kalıyor öyleyse neden Gözlerim biliyor musun Parıltısıyla Bir bıçaktan hıncını alana kadar. Yalnızsam böyle yalnızım bana çok azı kaldı Çevirip göğsüme çoktan Yalan mı yitirdiğim işaret parmağımı.