Dünyadaki bütün felaketlerin, uygunsuzlukların, bayağılıkların sebebi işte bu her şeyden evvel kendini düşünmek illetidir. İlk bakışta insana kurnazlık ve akıllılık gibi görünen hakikatte aptallıktır. Çünkü dünyada bir insanın başka bir insanın yardım ve alakasına muhtaç olmadan yaşaması mümkün olamayacağına, hatta en kötü hayvanlarda bile birbirlerine yardım hissi mevcut bulunduğuna göre, sadece kendini düşünmek ve başkalarının da böyle yapmasını istemek kendi kendisinin kuyusunu kazmaktır.
Kendinizi herhangi bir yıkıcı alışkanlıktan kurtarmayı gerçekten de çok istiyorsanız, %51 oranında iyileşmişsiniz demektir. Kötü alışkanlığı yenme isteğiniz buna devam etme isteğinizden güçlü olduğunda, tam özgürlüğün sadece bir adım ötede olduğunu göreceksiniz