Her hareketimizden önce bütün sonuçlarını tahmin etmeye çalışsak bunları ciddi olarak düşünsek önce kesin sonra olası sonuçları sonra rastlantısal sonuçları daha sonra da hayali sonuçları düşünmeye kalksak kımıldayamayız bile, tek bir adım atamayız.
"Kuşkusuz, zayıflığımızı belli etmek istemediğimizde, iyiyim deyip geçiştiririz hatta ölecek durumda olsak bile iyiyim deriz, kabaca buna yiğitliğe bok sürdürmemek denir, olayları böyle mantıksızca tersine çevirmek yalnızca insan türüne özgüdür."
Evet şimdilerde herkes mutlu.Çocuklara beş yaşında öğretiyoruz bunu.Ama başka şekilde mutlu olmak istemez miydin, Lenina? Başkaları gibi değil, kendi istediğin gibi.