"Kuşkusuz, zayıflığımızı belli etmek istemediğimizde, iyiyim deyip geçiştiririz hatta ölecek durumda olsak bile iyiyim deriz, kabaca buna yiğitliğe bok sürdürmemek denir, olayları böyle mantıksızca tersine çevirmek yalnızca insan türüne özgüdür."
Evet şimdilerde herkes mutlu.Çocuklara beş yaşında öğretiyoruz bunu.Ama başka şekilde mutlu olmak istemez miydin, Lenina? Başkaları gibi değil, kendi istediğin gibi.
"Mutluluk ve erdemin sırrıdır;yapmak zorunda olduğun şeyi sevmek. Tüm şartlandırmaların amacı budur: İnsanlara, kaçınılmaz toplumsal yazgılarını sevdirmek. "
"Ben;İstanbul'da felsefe okumaya niyet etmiş, Sultani mezunu.Balkan Gönüllüsü İsmail Efendi;bir şiir kitabı yazmaya niyet etmiştim, eşikten öteye geçemedim. Heybemde sadece kırık kafiyeler var."