Dostluk, anlaşmayı aşar. Anlaşmak arkadaşlığın yani öteki ile buluşmanın koşuludur yalnızca. Arkadaş ile anlaşırsınız, beraber gülüyorsanız şanslısınız ama o kadar... Dostluk ise anlaşmakla yetinmez.Tarafları teslim olmaya çağırır, teslim olmak çıplak olmayı becermektir; ötekine kırılganlıklarını cesaretle gösterebilmek; egondan vazgeçmek narsizminle baş etmektir. Teslim olmayı beceremeyenler arkadaş kalırlar dost değil. Arkadaşından dostluk isteyen, ona 'güven bana' der ve bekler.