librarysnagi

librarysnagi
@librarysnagi
bir kelebek misalidir hayat.. kanat çırptığım her anımın kitaplarla olmasıdır arzum..
Hep hayata başlamaya hazırlanıyor, kafasında geleceğin planını çiziyor ; fakat her yıl bu plandan bir şeyler atıyordu.
Sayfa 68·Kitabı okudu
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Ne diye telaş ediyorsunuz, İlya İlyiç ? Hiçbir şeyden umudu kesmemeli. İnsan kendini bir bıraktı mı yandı !
Sayfa 42·Kitabı okudu
Kendimizi düşündüğümüz yok ; ölsek bile ne çıkar...
Sayfa 40·Kitabı okudu
Yüzünde hiçbir zaman bir tasa , bir düşünce belirtisi görünmez ; içinde bir hayat var mı, yok mu anlayamazsınız. Gözleri hiçbir şey üzerinde dikkatle durmaz, hiçbir şey onda bir merak uyandırmaz. Sokakta bir arkadaşı ona rastlar da nereye gittiğini sorarsa “ Daireye, çarşıya veya birisini geçirmeye. “ der. Arkadaşı , “ Bırak canım, benimle pastaneye, terziye veya gezmeye gel.” derse, hemen kabul eder, terziye, pastaneye girer ve gittiği yerlerin tam tersine bir tarafa gezmeye gider. Doğduğunu herhalde annesinden başka kimse fark etmemiştir ; yaşadığını da pek az kimse bilir ; fakat ölümünü kimse fark etmeyecek, öldüğüne kimse sevinmeyecek, kimse acımayacaktır. Onun düşmanı, dostu yoktur. Yalnızca birçok tanıdığı vardır. Belki bu silik kişinin yalnız cenazesi bir ilgi uyandıracak, yolda adamın biri saygı ile durup selamlayacak, belki başka bir meraklı da cenazenin önüne koşacak, ölenin adını soracak ve hemen unutacak.
Sayfa 35·Kitabı okudu
Böyle bir insan sevilir mi, sever mi, nefret eder mi, acı çeker mi? Herhalde sever de nefret de eder ,acı da çeker ; çünkü hiç kimse bunlarsız edemez . Fakat nasıl oluyor da bu adam herkesi sevmenin kolayını buluyor? Böyleleri insanlarda bir tür düşmanlık ve öç alma duyguları uyandırır. Onlara ne kötülük etseniz de ne gelir size sokulurlar. Ama şu da var ki, duydukları sevgiyi sıcak ,soğuk diye ölçmeye kalkarsak, bunlarınki hiçbir zaman ortaya aşmaz . Herkesi sevdikleri için iyi insan sayılırlar ; oysa kimseyi sevmezler ve kötü olmadıkları için iyidirler. Böyle bir adamın önünde bir fakire sadaka verirseniz o da verir ; ama küfredin , alay edin, o da aynı şeyi yapar. Ona zengin denemez ; çünkü zengin değil , fakirdir ; ama tam fakirdir denemez , çünkü ondan daha fakirleri çoktur.
Sayfa 35·Kitabı okudu