Hayat, yılların sayısına göre değil; şuurun değeriyle yaşanır. Her ne kadar realistler bu durumu bir kuruntu olarak görse de bu onların tüm gerçeklerinden daha doğru bir hakikattir. Çünkü hayat, insanın ona karşı duyduğu şuurdan başka bir şey değildir. Bir insanı hayata karşı duyduğu şuurdan koparırsan, gerçek manada onu hayattan koparmış olursun. Öte yandan insan, hayatını daha çok anlamaya başladığını hissettiği an , hayatı kat kat yaşamış olacaktır.