Yürüyüş ve gezi videoları paylaştığım kanalıma destek olmak isterseniz...
youtube.com/@edasertturk
"Okumak, okurun gelir düzeyinin yüksek olması demek değil; hayata karşı bir sıkıntı hissetmesidir."
Bazen sadece gitmek istersin. Nereye gittiğini düşünmeksizin, neyle karşılaşacağını bilmeksizin sadece gitmek. Ne yalnızlık ne kimsesizlik ne de ölüm korkutur. İstemediğin, hissizleştiğin, giderek nefret ettiğin, gülmeyi ve ağlamayı unuttuğun; birbirinden bencil, gaddar, kindar onca insanla aynı hayatı yaşamaktansa her şeyden kopmak, uzaklaşmak istersin. Kendinle boğuşur, kendine zarar verirsin. Bir başka hayatı düşüncelerinde yaşatır, hayallere dalarsın. Gideceğine olan inancın ayakta tutar seni. Sadece gitmek istersin. Eda
"Bir ağacın ölüsünün, canlısına kıyasla daha çok para ettiği bir dünyada yaşıyoruz. Bir balina ölüsünün, canlısından daha değerli olduğu bir dünya burası...
Ekonomimiz bu şekilde işlemeye devam ettiği ve şirketler kontrol edilmediği sürece ağaçları kesmeye, balinaları öldürmeye, maden kazmaya, topraktan petrol çıkarmaya devam edecekler.
Dünyayı mahvettiğimizi ve gelecek nesillere daha kötü bir dünya bırakacağımızı bilmemize rağmen.
Bunlar ne pahasına olursa olsun kâr etme kültürüne dayanan ve her şirketin kendi çıkarına göre hareket etmesinin, en iyi sonucu yaratacağına inanılan kısa vadeli düşünme biçimi.
Korkutucu olan ve bir uygarlık olarak bunun başından beri ne kadar kusurlu bir teori olduğuna gözümüzü açmamızı sağlayabilecek son şey; artık ağacın da balinanın da bizler olduğunu görmemiz.
Hayatımızı dolu dolu yaşayarak geçirmektense, zamanımızı bir ekrana, bir reklama bakarak geçirdiğimizde şirketler için daha kârlı hale geliyoruz. Şirketler, güçlü yapay zekalar kullanarak dikkatimizi; amaçlarımız, değerlerimiz, yaşamlarımız gibi daha tutarlı şeyler yerine istedikleri şeylere çekiyorlar."